• چهار شنبه 2 خرداد 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ذی القعده 1445
  • 2024 May 22
سه شنبه 29 فروردین 1402
کد مطلب : 189437
+
-

خرید انگری‌بردز توسط سگا

نرم افزار
خرید انگری‌بردز توسط سگا

سازندگان بازی ویدئویی مشهور پرندگان خشمگین یا همان انگری بردز با پیشنهاد سگا برای خرید شرکت‌شان موافقت کرده‌اند. شرکت ژاپنی سگا که در واقع سازنده شخصیت Sonic the Hedgehog است 706میلیون یورو برای سازنده انگری بردز به نام Rovio Entertainment مستقر در فنلاند پرداخت می‌کند. روویو گفته است که انگری بردز نخستین بازی موبایلی است که یک میلیارد بار دانلود شده است و این برند همچنین 2 فیلم انگری بردز هم تولید کرده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، شرکت سگا به‌دنبال استفاده از تخصص Rovio در بازی‌های موبایلی است. سال گذشته، Rovio که حدود 550کارمند در 8استودیوی بازی‌سازی‌ خود در سراسر جهان دارد گفت که تعداد دانلودها در بازی‌های پایدار آن به 5میلیارد رسیده است. سگا با اعلام این معامله گفت که تصمیمش برای خرید Rovio به‌دلیل نیاز به تقویت موقعیت خود در بازار جهانی بازی است. پیش‌بینی می‌شود این بازار تا سال 2026به 263.3میلیارد دلار برسد و درصد بازی‌های موبایلی به 56درصد افزایش یابد. سگا گفت که از دانش متمایز Rovio در عملیات بازی‌های موبایلی سرویس زنده برای کمک به ارائه عناوین فعلی و جدید خود به بازار جهانی بازی‌های موبایل استفاده خواهد کرد.
هاروکی ساتومی، مدیر اجرایی هولدینگ سگا سامی می‌گوید: در میان بازی‌های جهانی که به سرعت در حال رشد است، بازار بازی‌‌های موبایلی، پتانسیل بالایی دارد و هدف بلندمدت سگا پیشرفت در این زمینه است. من احساس خوشبختی می‌کنم که می‌توانم چنین معامله‌ای را با Rovio اعلام کنم، شرکتی که مالک بازی پرطرفدار انگری بردز است و خانه بسیاری از کارمندان ماهر است که از توسعه و قابلیت‌های عملیاتی بازی‌های موبایل پیشرو در صنعت این شرکت پشتیبانی می‌کنند. ادوارد جیمز، تحلیلگر برنبرگ گفت پلتفرم بازی موبایل Beacon برای سگا بسیار مفید بود. با توجه به میزان حق امتیاز انگری بردز و ماهیت طولانی مدت عناوین، عمق داده‌ها و دانش پلتفرم Beacon بسیار ارزشمند است و ساخت چنین پلتفرمی برای سگا حداقل در یک زمان معقول، تقریبا غیرممکن است. درآمد Rovio از 272.3میلیون یورو در سال 2020به 317.7میلیون یورو در سال 2022افزایش یافته، اما در مدت مشابه سود عملیاتی آن از 42.5میلیون یورو به 28.6میلیون یورو کاهش یافته است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید