• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189371
+
-

رفتنی‌ها می‌مانند

نگرانی رئالی‌ها درباره تمدید قرارداد ستاره‌های رو به پایان، برطرف خواهد شد

رفتنی‌ها می‌مانند

هواداران رئال‌مادرید به بی‌وفایی و بد تا کردن با اسطوره‌های خودشان مشهورند. اما همانها هم که اشک ستاره‌هایی مثل گرت بیل، رائول، کاسیاس، گوتی، کریستیانو رونالدو و... را درآوردند، دوست دارند مودریچ، کروس و کریم بنزما قراردادشان را تمدید کنند. فلورنتینو پرس تا این مقطع از فصل نسبت به تمدید قرارداد این بازیکنان و همچنین آسنسیو، ناچو و سبایوس اقدامی جدی نکرده. همه آنها می‌توانند در تابستان به‌صورت رایگان از باشگاه جدا شوند. سیاست پرس همواره بر این بوده که با بازیکنان بالای 30سال قرارداد کوتاه‌مدت ببندد. سر همین بود که سرخیو راموس از مادرید به پاریس رفت چون رئیس باشگاه هم می‌خواست دستمزد او را کم کند و هم قرارداد 2‌ساله به او پیشنهاد ندهد. در ماه‌های اخیر اخبار نگران‌کننده‌ای درباره بازیکنان محبوبی که قراردادشان در پایان فصل تمام می‌شود منتشر شده. تونی کروس گفته بود ممکن است در انتهای فصل برای همیشه بازنشسته شود. درباره مودریچ باشگاه شرط گذاشته بود که این بازیکن باید قید حضور در تیم ملی کرواسی را بزند یا کمتر برای تیم ملی کشورش به میدان برود. برای بنزما پیشنهادی چرب‌وچیل از باشگاه النصر عربستان رسیده بود تا او و رونالدو بار دیگر با هم همبازی شوند. بارسلونا آسنسیو را می‌خواست و برای ناچو و سبایوس مشتریان زیادی از ایتالیا و انگلیس پیدا شده بود. حالا اخبار امیدوارکننده برای هواداران رئال این است که همه این بازیکنان به‌احتمال زیاد به‌زودی تمدید خواهند کرد.

آسنسیو
    آسنسیو پس از زدن گل مردودش به بارسلونا در ال‌کلاسیکوی برگشت لالیگا، لوگوی باشگاه را در مقابل دیدگان هواداران بارسا بوسید تا علاقه‌اش را به ماندن نشان دهد. او خواهان دریافت دستمزد بیشتری است اما رئال می‌خواهد قراردادش را با همین دستمزد فعلی تمدید کند. شنیده شده که دوطرف در حال رسیدن به یک توافق نهایی هستند و گفته شده آسنسیو خواهان بهبود قراردادش نیست، بلکه می‌خواهد اهمیت او را احساس کنند، بنابراین می‌خواهد تا پایان فصل صبر کند و بعد از آن تصمیمش را بگیرد. مارکو آسنسیو در 1494‌ دقیقه حضور خود در این فصل 10گل و 7پاس گل داشته و به‌طور متوسط هر 88‌دقیقه یک گل یا پاس‌گل ثبت کرده است.

سبایوس
2 فصل قرضی در آرسنال این بازیکن اسپانیایی را متحول ساخت. در بازگشت توانست فرصت بیشتری برای حضور در ترکیب به‌دست آورد. هر بار که در این فصل به میدان رفته، همه را از خودش راضی نگه داشته.با توجه به همین مسئله از انگلیس و اسپانیا دنبالش هستند. سبا اخیرا پیشنهاد اتلتیکو مادرید دشمن را رد کرده و اعلام کرده می‌خواهد بماند. حالا همه‌‌چیز به رئیس باشگاه بستگی دارد تا بازیکنی را که تحت حمایت مربی، همبازیان، هواداران و رسانه‌ها قرار دارد راضی به ماندن کند.

کروس
     از مادرید خبر می‌رسد که باشگاه رئال موفق شده تونی کروس آلمانی را به ماندن و ادامه بازی برای یک‌فصل دیگر متقاعد کند تا دست از فکر بازنشستگی بردارد. مهندس در این سن 33سالگی همچنان حتی در پست هافبک دفاعی هم می‌درخشد. واقعا 33سالگی برای بازنشستگی خیلی زود است. فلورنتینو پرس هنوز حسرت زمانی را می‌خورد که نتوانسته بود زیدان را از فکر بازنشستگی منصرف کند. خود زیدان درباره کروس گفته: «وقتی بازنشسته شوم، به مردم خواهم گفت که مربی تونی کروس بوده‌ام. او یکی از بزرگ‌ترین بازیکنان تاریخ فوتبال در پست خودش است.» تونی کروس هم دقیقا مثل مودریچ در 40مسابقه در همه رقابت‌های این فصل حضور داشته که 2گل و 5پاس‌گل را به نام خودش ثبت کرده است؛ 2937دقیقه. او و مودریچ در این فصل تقریبا به یک اندازه بازی کرده‌اند.

ناچو
    در یک‌ماه اخیر بازی‌های بیشتری به این بازیکن رسیده. او همیشه نقش یک ذخیره مطمئن و آچار فرانسه را بازی کرده؛ بازی در همه پست‌های دفاعی. ناچو در بازی با کادیس مقابل تیم برادرش گل اول رئال در برد 2بر صفر را به ثمر رساند. آنچلوتی هم از او تمجید کرد و برایش سنگ تمام گذاشت. به‌نظر می‌رسد او احساس کرده دوباره برای تیم مهم است. احتمال تمدید زیاد است.
او پنجمین بازیکن تاریخ رئال مادرید است که کل عمرش را در این باشگاه سپری کرده؛ در کنار ساراگا، کاماچو، چندو و ساتچیس.

مودریچ
    در 37سالگی به‌اندازه یک بازیکن 27ساله تأثیرگذار است. وقتی رئال توپ را در اختیار ندارد، این لوکیتاست که برای پرس و بازپس‌گیری توپ به مدافعان و دروازه‌بان حریف فشار می‌آورد. لوکا مودریچ به ۲۱۶‌برد با رئال‌مادرید در لالیگا رسید و با اسطوره کریس برابری کرد؛ کاسیاس ۳۳۴، رائول ۳۲۷، راموس ۳۱۵، هوگو سانچس ۳۱۲ و بنزما ۳۰۶برد داشته‌اند.
    در بازی با چلسی کروس و مودریچ روی‌هم 19بازپس‌گیری توپ داشتند. بیشترین بازپس‌گیری توپ در بازی رفت؛ لوکا مودریچ (11)، انزو فرناندس (10) و تونی کروس (8).
    کروس و مودریچ کنارهم 9‌سال در رئال بازی کرده‌اند که حاصل آن 299‌بازی و 19جام است. در بازی برگشت مقابل چلسی به 300بازی کنار یکدیگر خواهند رسید. لوکیتا در بازی با کادیس در نیمه دوم به زمین رفت اما کروس مصدومیتی جزئی داشت تا بازی سیصدم به ورزشگاه استمفوردبریج موکول شود. این زوج در این فصل در 22بازی از ابتدا در کنار هم در ترکیب رئال قرار گرفته‌اند و 17برد، یک‌تساوی و 4باخت را ثبت کرده‌اند.
    لوکا مودریچ در مورد انتقال به عربستان گفته: «می‌دانم که مطبوعات همیشه باید اخبار بنویسند، اما من بارها همین را گفتم و تکرار می‌کنم که می‌خواهم در رئال مادرید بمانم. من دوست دارم در رئال مادرید بازنشسته شوم، این فوق‌العاده خواهد بود. خواهیم دید چه خواهد شد.» حالا این اتفاق نزدیک است. همبازی‌اش در تیم ملی کرواسی یعنی کواچیچ گفته مودریچ در جام جهانی بعدی در سال2026 هم به میدان خواهد رفت.
    لوکا در این فصل 26بازی با پیراهن رئال‌مادرید در لالیگا انجام داده؛ 4گل و 3پاس‌گل. او می‌تواند از رکورد 28بازی فصل پیش فراتر برود. 2 فصل قبل‌تر در دوران کرونا 35بازی در لالیگا انجام داد و تنها در 3‌بازی حضور نداشت که حاصل آن 5گل و 3پاس‌گل بود. مودریچ در 40مسابقه در همه جام‌های این فصل به میدان رفته و توانسته 6گل و 6پاس‌گل به نام خودش ثبت کند؛ در 2596دقیقه بازی.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید