• پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 1 ذی القعده 1445
  • 2024 May 09
دو شنبه 28 فروردین 1402
کد مطلب : 189358
+
-

غرق شدن در محبوب‌ترین گذرگاه برفی جهان

تفریح خوب
غرق شدن در محبوب‌ترین گذرگاه برفی جهان

ژاپنی‌ها می‌گویند: هر کس که یک‌بار از گذرگاه یوکی اوتانی عبور کرده باشد، تمام سال را ثانیه‌شماری می‌کند تا دوباره به آن برگردد‌ و حالا انتظارها به سر آمده‌ و عجیب‌ترین گذرگاه برفی جهان، به روی گردشگران باز شده است.
این گذرگاه، در نزدیکی تاته‌یاما، یکی از 3 قله مقدس ژاپن، قرار دارد و تجربه‌ای را به گردشگران می‌دهد که احتمالا منحصر به فرد است. یوکی اوتانی که به‌معنای «دره بزرگ برفی» است، حدود 90کیلومتر طول دارد و دیواره‌های بلند و عظیمی از برف‌ که ارتفاع آنها به 20متر می‌رسد، دوطرف آن را در این فصل از سال می‌پوشانند. این جاده که معمولا در نیمه آوریل (همین روزها) به روی گردشگران باز می‌شود، در تمام طول زمستان به‌خاطر برف شدید عملا بسته است و فرصت تجربه عبور از دل دیوارهای برفی هم کوتاه است؛ چون به‌زودی با فرارسیدن تابستان، همه آن دیواره‌های عظیم برفی آب می‌شوند.
گردشگران، با عبور از این گذرگاه، علاوه بر دیدن منظره‌های بی‌نظیر، می‌توانند از مرتفع‌ترین چشمه‌های آب‌گرم ژاپن هم بهره ببرند. با این حال جذاب‌ترین تجربه آن، پیاده‌روی 20دقیقه‌ای در دل یک تونل برفی بزرگ است که عمر کوتاهی دارد و چند هفته بیشتر در دسترس نیست.
این جاذبه گردشگری چنان مورد توجه ژاپنی‌ها و توریست‌های خارجی است که مقامات، هفته‌ها تلاش می‌کنند تا این جاده را در میانه‌های‌ماه آوریل باز کنند. از چند هفته قبل از آن، راهدارها با تجهیزات سنگین کار روی این جاده را شروع می‌کنند تا آن را برای تردد اتوبوس‌های گردشگری کاملا آماده کنند.
امسال مقامات، برای افزودن بر جذابیت‌های این جاده، ‌یک بخش از مسیر برفی را پاکسازی نکرده‌اند تا گردشگران خودشان با همکاری راهدارها، یک جاده فرعی در دل تپه‌های برفی ایجاد و از آن عبور کنند.
بسیاری از گردشگران گفته‌اند که وقتی به این گذرگاه می‌روند، چنان محو فضای مسحورکننده آن می‌شوند که احساس می‌کنند در آن غرق شده‌اند و ارتباطشان با زندگی معمولی‌شان در شهرها، دست‌کم چند روز قطع می‌شود.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید