• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 22 فروردین 1402
کد مطلب : 189017
+
-

عدد خبر

13 هزار
نفر روزانه با علائم تنفسی و علائم مشابه سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند. به‌گفته سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت در حال حاضر زیرسویه XBB.1.5 اومیکرون عامل اصلی افزایش کرونا در کشور است.

400 خانوار
عشایر از 4استان قم، البرز، مرکزی و سمنان در کوچ بهاره عشایر در مناطق ییلاقی استان تهران (فیروزکوه، دماوند و شمیرانات) مستقر خواهند شد. 1800خانوار عشایری استان هم از مناطق قشلاقی به سمت مناطق ییلاقی کوچ می‌کنند. کوچ بهاره عشایر استان تهران حدود یک‌ماه ادامه خواهد داشت.

2 هزار
امدادگر داوطلب در هلال احمر به‌کار گرفته می‌شوند. براساس اعلام مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از ۲۲هزار امدادگری که در شبکه امداد و نجات فعالیت دارند، امسال این تعداد امدادگر در سراسر کشور ازجمله زنجان که کریدور اصلی شرق و غرب است با هلال احمر همکاری خواهند داشت.

60 درصد
سهم تولید دارو در کشور به بخش خصوصی اختصاص دارد و به‌گفته بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت 99درصد نیازهای دارویی کشور هم با داروهای تولید داخل تأمین می‌شود.

4 محصول
تراریخته ازجمله دانه‌های روغنی کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویا مجوز واردات به کشور را دارند و به‌گفته سیدحیدر محمدی، رئیس سازمان غذا و دارو میزان محصولات تراریخته در کشور محدود است و عمده محصولات غیرتراریخته‌اند. سازمان غذا و دارو فعلا اجازه کشت این محصولات را در کشور صادر نکرده و در عین حال تأکید دارد که باید روی همین محصولات وارداتی تراریخته هم ذکر شود که تراریخته هستند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :