• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 13 خرداد 1397
کد مطلب : 18889
+
-

آماده میزبانی از زائران

برگزاری مراسم ارتحال امام با آمادگی کامل شهرداری حرم مطهر انجام می‌شود

آماده میزبانی از زائران


امسال مراسم باشکوه 14خرداد در فضای معنوی‌ماه مهمانی خدا و در آستانه شب‌های قدر برگزار می‌شود و حال و هوای دیگری دارد. شهرداری تهران هم همچون سال‌های قبل برای برگزاری بیست‌ونهمین سالگرد بزرگداشت ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) آمادگی کامل دارد و سعی می‌کند فضای معنوی خوبی برای زائران حرم مطهر امام فراهم کند.


 سعید خال- مدیرعامل سازمان بهشت‌زهرا و شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره)- در گفت‌وگویی با همشهری درباره آمادگی این سازمان برای برگزاری هرچه بهتر مراسم می‌گوید: «سازمان بهشت‌زهرا و شهرداری حرم از 2‌ماه گذشته در تهیه و تدارک برگزاری مراسم سالگرد امام بوده و با تشکیل ستادی کارها را پیگیری کرده‌اند. هم‌اکنون این سازمان برای حضور زائران حرم مطهر امام‌خمینی(ره) آمادگی کامل دارد».

او با اشاره به محوطه 750هکتاری حرم و سازمان بهشت‌زهرا (س) می‌گوید: «این محوطه از نظر زیباسازی فضای سبز و خدمات شهری آماده حضور زائران است. همچنین تمامی محوطه با نصب پرچم‌هایی، کاملا سیاه‌پوش شده و فضایی در خور  مراسم ارتحال امام و مراسم شب‌های قدر ایجاد شده است. از سوی دیگر تمامی اقدامات لازم برای تامین رفاه زائران انجام شده که از آن جمله می‌توان به بازسازی و مرمت 2هزار چشمه سرویس بهداشتی، برپایی20 ایستگاه اطلاع‌رسانی «از من بپرسید» و 10ایستگاه صلواتی در گلزار شهدا، استقرار 40دستگاه ماشین برقی جهت جابه‌جایی زائران و اختصاص 40دستگاه ویلچر جهت رفاه زائران سالمند و جانباز اشاره کرد».

خال، نصب 40دستگاه مه‌پاش پرتابل و ثابت را از دیگر اقدامات سازمان بهشت زهرا عنوان می‌کند و می‌گوید: «نصب بنرهای اطلاع‌رسانی، تهیه و توزیع نقشه‌های راهنما، توزیع 2500کاور ترافیکی در میان پرسنل شهرداری، ترمیم آبنماها و آسفالت مسیر، بازسازی و مرمت مسجد عوارضی تهران- قم و... هم جزو اقداماتی است که برای تامین رفاه زائران انجام شده است».

او به طراحی و ساخت اپلیکیشن مسیریاب مراسم ارتحال امام هم اشاره می‌کند و می‌گوید: «زائران می‌توانند با استفاده از این اپلیکیشن در داخل بهشت‌زهرا(س) مسیرها را به‌راحتی پیدا کنند و به تمامی مکان‌ها دسترسی داشته باشند».

شهردار حرم مطهر امام خمینی(ره) در ادامه از راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک سازمان بهشت‌زهرا خبر می‌دهد: «این سازمان در 152روز کاری با پیک ترافیک مواجه است ازجمله پنجشنبه آخر سال، روز پدر، روز مادر و... با توجه به تجربه خوب پنجشنبه آخر سال96 در راه‌اندازی مرکز کنترل ترافیک قرار است یک مرکز دائمی کنترل ترافیک در بهشت‌زهرا راه‌اندازی شود تا با فرماندهی و نظارت بر ترافیک، نگرانی‌ها را بابت اختلال در رفت‌وآمد کاهش دهد. برای مراسم ارتحال امام هم با نظارت این مرکز از ترافیک جلوگیری خواهیم کرد».

خال در ادامه می‌گوید: «شهرداری تهران با 5منطقه حاضر خود در مراسم در 5ایستگاه صلواتی پذیرای زائران است و 60هزار پک افطاری در این ایستگاه‌ها توزیع می‌شود علاوه بر این در کنار ایستگاه‌های ما در ضلع شرقی، شمال‌غربی و غرب، فضاهایی مفروش در نظر گرفته شده تا زائران به راحتی بتوانند افطار کنند».

او با اشاره به آخرین هماهنگی‌ها با سیستم‌های حمل‌ونقل عمومی مترو، اتوبوسرانی، تاکسیرانی و شرکت شهرسالم، زیباسازی و... می‌گوید: «این امکان برای زائران هم فراهم شده که با توجه به قرار داشتن در آستانه شب‌های قدر بعد از افطار در قطعات شهدا به خواندن دعا و مناجات بپردازند. امیدواریم بتوانیم همچون سال‌های گذشته مراسم باشکوهی برای سالگرد ارتحال امام‌خمینی(ره) برگزار کنیم».



زائران می‌توانند با استفاده از اپلیکیشن مسیریاب مراسم ارتحال امام در داخل بهشت‌زهرا(س) مسیرها را به‌راحتی پیدا کنند و به تمامی مکان‌ها دسترسی داشته باشند

این خبر را به اشتراک بگذارید