• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188886
+
-

شب طلایی ایرانی‌ها در آستانه

هر 5کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایران در روز اول رقابت‌های قهرمانی آسیا به فینال رسیدند و 4نفر از آنها مدال طلا گرفتند

شب طلایی ایرانی‌ها در آستانه

مسابقات قهرمانی آسیا از روز گذشته به میزبانی کشور قزاقستان در شهر آستانه آغاز شده است. حسن رنگرز، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در نخستین حضورش در مسابقات قهرمانی آسیا در روز نخست این رقابت‌ها یک نتیجه رؤیایی کسب کرد. هر 5شاگرد سرمربی جوان تیم‌ملی به فینال رسیدند؛ نتیجه‌ای که شاید خوش‌بین‌ترین افراد هم فکرش را نمی‌کردند.
 
  اولین طلا
پویا دادمرز در وزن 55کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 8 بر صفر تایگاه اونیشی از ژاپن را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. او برای رسیدن به فینال با نتیجه 8 بر یک اختیار بوتیروف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار نهایی رسید. دادمرز در فینال روپین از هند را با نتیجه 3 بر یک شکست داد و مدال طلا را کسب کرد.

  قهرمانی بی‌حرف و حدیث
ایمان محمدی در وزن 63کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 9بر صفر نیراج از هند را شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. محمدی در نیمه‌نهایی مقابل جین سئوب سونگ از کره‌جنوبی با نتیجه 9بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. ملی‌پوش کشورمان در دیدار نهایی با نتیجه 9بر صفر شرموخامد شاریبجانوف از ازبکستان را شکست داد و به مدال طلا رسید.

   غیبت در فینال
امین کاویانی‌نژاد در وزن 77کیلوگرم در دور نخست با نتیجه  3 بر یک ساجان از هند را شکست داد و در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه یک - یک، ریو لیو از چین را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. کاویانی‌نژاد برای رسیدن به فینال با نتیجه 3 بر یک از سد دمیو ژاداریف از قزاقستان گذشت. او در این دیدار باید به مصاف آکژول محموداف دارنده مدال نقره المپیک و طلای جهان از قرقیزستان می‌رفت که اعلام شد به‌دلیل مصدومیت (کشیدگی رباط پا) از این مسابقه انصراف داده است. به این ترتیب کاویانی‌نژاد به مدال نقره رسید.

   سومین طلای ناصر
ناصر علیزاده در وزن 87کیلوگرم پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه یک- یک ماساتو سومی از ژاپن را شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله با نتیجه 7 بر 2 سونیل کومار از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار نهایی شد. علیزاده در دیدار پایانی با نتیجه 8بر صفر نورسلطان تورسینوف از قزاقستان را شکست داد و به مدال طلا رسید. ناصر علیزاده طلای مسابقات قهرمانی آسیا در سال‌های 2021 و 2022 را در کارنامه خود داشت و امسال سومین طلای خود را در این رقابت‌ها کسب کرد.
 
  طلای امین
امین میرزازاده در وزن 130کیلوگرم پس از استراحت در دور نخست، در مرحله یک‌چهارم نهایی با نتیجه 9بر صفر رومن کیم از قرقیزستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر تموربک نسیم‌اف از ازبکستان را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. میرزازاده در فینال با نتیجه 2 بر صفر لینگ ژی منگ از چین را شکست داد و چهارمین طلای ایران را کسب کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید