• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 21 فروردین 1402
کد مطلب : 188880
+
-

لالیگا تمام شد

تیم‌های اسپانیایی راه متوقف کردن رئال‌مادرید را آموخته‌اند

لالیگا تمام شد

رئال‌مادرید 12امتیاز از بارسلونا عقب بود که با شکست 3بر2 از ویارئال 3امتیاز دیگر هم از کورس قهرمانی عقب ماند و عملا لالیگای این فصل را از دست داد. تیم‌های لالیگا راه متوقف کردن یا پیروزی بر رئال‌مادرید را آموخته‌اند؛ وینیسیوس را می‌زنند، به بازیکنان این تیم توهین می‌کنند و فضا را با تجمع در منطقه دفاعی خود می‌بندند. ویارئال با مربیگری کیکه ستین 2تا از این 3فرمول را پیاده کرد و مثل بازی رفت، در بازی برگشت لالیگا هم رئال را برد. در پایان این مسابقه فدریکو والورده که دقایقی در نیمه دوم به ترکیب رئال اضافه شده بود، خارج از رختکن منتظر بازیکن حریف ماند و چنان مشتی به‌صورت الکس بالتا کوبید که انگار این بازیکن از رینگ بوکس خارج شده است. والورده در مقطعی از فصل به‌خاطر مرده به دنیا آمدن فرزندش درگیری عاطفی داشت. در جریان بازی قبلی 2تیم در ‌ماه ژانویه، بائنا با استفاده از مشکل شخصی والورده و برای تحریک او گفته بود: «حالا برو و برای به دنیا نیامدن پسرت گریه کن».او این جمله را در بازی شب گذشته هم تکرار کرد تا والورده سرانجام با یک مشت از خجالتش در بیاید. هافبک اروگوئه‌ای رئال‌مادرید پس از به صدا در آمدن سوت پایان بازی در محوطه اتوبوس‌های تیم‌ها منتظر بازیکن 21ساله ویارئال ماند و با گفتن این جمله که «به من بگو ببینم چه حرف مفتی در مورد پسرم زدی؟» با مشت به‌گونه این بازیکن کوبید.
  وینیسیوس جونیور در 3بازی اخیرش برای رئال 2گل و 3پاس گل داشته، درحالی‌که در 6بازی قبل از آن فقط یک گل و یک پاس گل داشت. هر 6گل اخیر وینیسیوس در لالیگا در برنابئو بوده. او 8ماه است که در خارج از خانه در لالیگا گلی نزده.
  وینیسیوس فقط یک گل تا رکورد فصل گذشته خود فاصله دارد. وینی فصل گذشته در 53بازی 22گل و 20پاس گل داشت و در این فصل نیز 21گل زد و 16پاس گل داد و روی 37گل تأثیر مستقیم داشت.
  بیشترین گل و پاس گل بین بازیکنان شاغل در اسپانیا در تمام رقابت‌های این فصل؛ وینیسیوس (35=21+14)، لواندوفسکی (34=26+8)، بنزما (31=25+6).
  رئال‌مادرید به دومین تیم لالیگایی تبدیل شد که در یک بازی لالیگایی هم پنالتی‌اش توسط داور ویدئویی مردود می‌شود و هم گل حریف تأیید. نخستین تیم ایبار در مقابل آلاوز در 4نوامبر 2018بود.
  ویارئال فقط یک‌بار در برنابئو پیروز شده بود؛ ژانویه 2018با گل پابلو فورنالس. آنها برای نخستین برد خود در برنابئو 18سال انتظار کشیده بودند و حالا این مهم را در عرض 5سال تکرار کرده‌اند.
  رئال فقط در 3بازی از 12بازی اخیرش مقابل ویارئال پیروز شده.
  غیراز ویارئال آخرین تیم‌هایی که رئال را در 2بازی رفت و برگشت لالیگا شکست داده بودند، بارسا و سوسیه داد در فصل 19- 2018 بودند.
  چوکوئزه به دومین بازیکن تاریخ ویارئال تبدیل شد که در برنابئو دبل می‌کند. نفر قبلی فورلان در مه 2006بود.
  رئال‌مادرید در 16بازی اخیرش در لالیگا 5شکست داشته آن هم درحالی‌که رئال‌مادرید در کل 78بازی قبل از آن 5بار باخته بود.

په‌په رینا با 40سال و 220روز سن به مسن‌ترین بازیکن تاریخ لالیگا تبدیل شد که در برنابئو پیروز می‌شود و رکورد آمادئو کاربونی از والنسیا با 40سال و 200روز را شکست.

ویارئال 2بار در مقابل رئال‌مادرید کام‌بک زد که آخرین باری که یک تیم چنین کاری را در برنابئو کرد، بارسلونا در سال 2014 بود. آخرین باری که تیمی غیراز بارسا چنین کاری کرده بود و 2بار در برنابئو عقب افتاده بود و باز هم پیروز شده بود، اوویدو در سال 1995بود.

چند آمار هم مرجع خبری رئال‌مادرید منتشر کرده است، ازجمله اینکه کیکه ستین گربه سیاه رئال‌مادرید است. او در 4بازی از 7بازی اخیرش مقابل رئال به برد رسیده که فقط سیمئونه (5بار) بیش از او در دهه اخیر مقابل رئال‌مادرید در میان مربیان فوتبال دنیا پیروز شده است. ستین 3بار در برنابئو برنده بود که در تاریخ فقط اورکیزو در لالیگا با 4برد بیش از او تجربه پیروزی در زمین رئال‌مادرید را داشته. ستین 6بازی رسمی در برنابئو به‌دست آورده که نیمی از آنها را برده؛ 2بار با بتیس و یک‌بار با ویارئال، یک تساوی با لاس پالماس و 2شکست با لاس پالماس  و بارسلونا.

مادرید در 2بازی از 3بازی اخیرش در لالیگا (مقابل ویارئال و بارسلونا) از گل به‌خودی حریفان سود برده است آن هم درحالی‌که از دسامبر 2020تا قبل از ال‌کلاسیکوی نوکمپ در 89بازی متوالی از گل به‌خودی حریفان سود نبرده بود.

وینیسیوس 8بار از سوی فویت آرژانتینی با خطا متوقف شد اما داور تنها یک‌بار به این مدافع راست خشن که مورد نظر بارسلوناست، کارت زرد نشان داد. به‌نظر می‌رسد وینیسیوس که بهترین دریبل‌زن این فصل لیگ‌های اروپایی است، از سوی داوران و لالیگا و فدراسیون فوتبال حمایت نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید