• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
یکشنبه 20 فروردین 1402
کد مطلب : 188832
+
-

طرح جدید برخورد با کشف حجاب از شنبه

طرح جدید برخورد با کشف حجاب از شنبه

فرمانده کل انتظامی کشور روز گذشته همزمان با اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس مبنی بر اینکه «پلیس در برخورد با قانون‌گریزان و مجرمان از سیستم‌های هوشمند استفاده خواهد کرد» به صداوسیما گفت: همکاران بنده از شنبه آینده ۲۶ فروردین‌ماه در 3حوزه معابر عمومی، خودرو و اماکن و با اعلام خبر قبلی کشف حجاب ورود خواهند کرد.

استفاده از تجهیزات پیشرفته برای برخورد با کشف حجاب در معابر
سردار احمدرضا رادان گفت: در حوزه معابر با استفاده از فناوری و تجهیزات پیشرفته فرد شناسایی می‌شود، به او توجه و تذکر داده می‌شود و بعد از آن فرد با مدارک به دستگاه قضایی معرفی می‌شود تا به موضوعش رسیدگی کنند.

برخورد با خودروها با 3شیوه
در حوزه خودرو بار اول تذکر و توجه داده می‌شود و بار دوم خودرو به 3نحو ممکن – الکترونیکی، توقیف در محل و توقیف در پارکینگ؛ هر کدام عملی باشد- انجام می‌دهیم. به رانندگان و صاحبان خودرو توصیه می‌کنیم مراقب باشند.
پلمب در انتظار صنوفی که متصدیان‌شان کشف حجاب دارند
صنوفی که متصدیان‌شان کشف حجاب می‌کنند حتما مورد توجه جدی قرار می‌گیرند و بعد از آن اخطار پلمب می‌گیرند و پلمب می‌شوند. این شامل باغ تالارها، رستوران‌ها و مراکز بزرگی از این دست هم می‌شود. امیدواریم همچنان که مردم همواره همراه، همکار و همیار ما بودند در این حوزه نیز همکاری کنند. ما وظیفه خودمان می‌دانیم برای حفظ سلامت جامعه به قانون عمل کنیم و مردم هم از ما همین را می‌خواهند.

به مردم اطمینان داریم
او درباره خودروها توضیح داد: ما بار اول در حوزه خودرو تذکر می‌دهیم و با همان سرپیامک می‌خواهیم اگر اشتباهی بوده اعلام کند، اما اگر دوباره تکرار شد نشان می‌دهد اشتباهی صورت نگرفته است. قطعا از فناوری و هوشمندی استفاده خواهیم کرد و مدارک‌مان قطعیت خواهد داشت و حتی در زمانی که مدارک قطعیت داشت اگر فرد بگوید نبوده است ما می‌پذیریم چون به مردم اعتماد داریم.
پایگاه خبری پلیس دیروز نوشت: «در اقدامی ابتکاری پلیس جهت جلوگیری از بروز هرگونه تنش و تزاحم با هموطنان در برقراری قانون حجاب، با استفاده از ابزار و دوربین‌های هوشمند در اماکن و معابر عمومی، نسبت به شناسایی افراد هنجارشکن اقدام و با ارسال مستندات و پیام اخطار به ناقضان قانون حجاب و عفت عمومی، در زمان و مکان مورد نظر، آنها را نسبت به عواقب قانونی تکرار این جرم مطلع می‌نماید.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید