• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 19 فروردین 1402
کد مطلب : 188683
+
-

مورد نادر؛ 2خطا در یک نیمه

تیم نبوغ اراک در بازی اول پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال به تیم کاله باخت مربی تیم اراک معترض است که چرا داور خطاهای تیم حریف را ندید

مرحله پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال با جنجال آغاز شد. پنجشنبه در نخستین روز از این مرحله، 2بازی برگزار شد. شهرداری گرگان مقابل آویژه صنعت پارسای مشهد قرار گرفت و 91بر 81 به پیروزی رسید. در آمل هم کاله‌، مقابل نبوغ اراک 86 بر 67 برنده بازی بود. اراکی‌ها بیشترین اعتراض را به داوری داشتند که به‌نظر می‌رسد این اعتراض بحق باشد. سرمربی و بازیکنان اراک هرچند شکستشان را نتیجه اتفاقات داوری نمی‌دانند اما می‌گویند این اتفاقات روی روند بازی تأثیرگذار بود و به ضرر آنها کار کرد. عماد صابری، سرمربی اراک، معترض است که چرا در یک نیمه فقط 2خطا از تیم حریف گرفته شد. او بعد از بازی به خبرنگاران گفت: «اختلاف روی تابلو واقعی نیست و بازی می‌توانست ‌خیلی بهتر باشد. اتفاقاتی در بازی افتاد که اذیت‌کننده بود و اگر ادامه پیدا کند، این سری از مسابقات را بی‌ارزش می‌کند. چطور می‌شود یک تیم در یک نیمه بازی فقط 2خطا انجام بدهد؟ کاله در یک کوارتر بدون خطا بود و یک کوارتر فقط 2‌خطا داشت. این اتفاق نادری در بسکتبال است.» صابری از داوری گلایه دارد، به‌خصوص در مورد یک بازیکن کاله: «متوجه نمی‌شوم چرا باید متین آقاجانپور مصونیت داشته باشد، تا یک دست به او می‌خورد، خطا گرفته می‌شود. این اتفاقات عجیب است. ما در ادامه بازی‌ها با این شیوه داوری هیچ شانسی نخواهیم داشت.» آرن داوودی، بازیکن نبوغ هم مدعی است که این کار داور روی تمرکز بازیکنان تأثیر منفی گذاشت: «بازی پایاپای بود. نیمه اول با اختلاف 4امتیاز به پایان رسید. ما بازی را خوب شروع کردیم و در کوارتر دوم هم که اختلاف زیاد شد، توانستیم به بازی برگردیم اما در نیمه‌دوم به‌خاطر داوری تمرکزمان را از دست دادیم. اتفاقات واضحی افتاد که باید خطا گرفته می‌شد اما نگرفتند.»
امروز بازی‌های دوم برگزار می‌شود. صابری قبول دارد که کاله از هر نظر تیم بهتری نسبت به اراک است اما بازی در شرایط یکسان را حق تیمش می‌داند: «واقعیت این است که کاله از همه لحاظ تیم بهتری است اما باید برای هر 2تیم شرایط برابری برقرار باشد.» دیگر بازی‌های این مرحله دیروز برگزار شد. مهرام با پالایش نفت آبادان بازی کرد و ذوب‌آهن با صنعت مس کرمان. ذوب‌آهن در حالی عصر دیروز به میدان رفت که چهارشنبه‌شب در بغداد به نفت عراق باخت. این بازی در مرحله یک‌چهارم نهایی سوپرلیگ غرب آسیا برگزار شد. ذو‌ب‌آهن بازی اول را برده بود ولی در بازی دوم 90بر 82 باخت. بازی سوم چهارشنبه این هفته به میزبانی ذوب‌آهن برگزار می‌شود تا تیم صعودکننده معرفی شود. برنده این دیدار در نیمه‌نهایی با شهرداری گرگان روبه‌رو می‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید