• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
پنج شنبه 17 فروردین 1402
کد مطلب : 188556
+
-

مقاومت به زبان پرتغالی!

مقاومت به زبان پرتغالی!

 ریکاردو ساپینتو تا امروز در فوتبال ایران چندبار ذهنیت‌ها را نسبت به‌خودش تغییر داده است. اوایل فصل تصور می‌شد این مربی در فشار سنگین مقایسه با قهرمان بدون شکست لیگ، وا خواهد داد. کمی بعد به‌نظر می‌رسید عصبانیت همیشگی این مربی، راه او و فوتبال ایران را از هم جدا می‌کند اما ریکاردو دوام آورد و امضای خودش را پای استقلال این فصل گذاشت. حالا آنها تیمی جنگجو و دونده هستند که خیلی خوب رقبا را پرس می‌کنند و میل رسیدن به پیروزی در نحوه بازی‌شان هم پیداست. ارزش کار این مربی زمانی بیشتر می‌شود که شرایط عجیب استقلال را از نزدیک مرور کنیم؛ باشگاهی که در این فصل تغییر مدیریت داشته، با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کند، در فاصله‌ای چند میلی‌متری با حذف قطعی از آسیا قرار دارد و بازیکنان در آن، اصلا علاقه‌ای به کادر مدیریتی جدید ندارند و مدیران باشگاه را چندان به‌حساب نمی‌آورند. در این شرایط اصلا کار راحتی نیست که استقلال را در کورس قهرمانی حفظ کنی و اطراف باشگاه اسمی به جز استراماچونی به گوش نرسد. این کار بزرگی است که ساپینتو تا امروز انجام داده و حالا به فکر تکمیل‌کردن آن است.
وقتی نبرد قبلی آبی‌ها مقابل ذوب‌آهن برگزار شد، هنوز بارقه‌هایی برای ماندن در آسیا در این تیم وجود داشت؛‌ بارقه‌هایی که حالا دیگر کوچک و کم‌اثر شده‌اند. حفظ روحیه بازیکنان در چنین شرایطی، حتی دشوارتر هم می‌شود. حالا ریکاردو باید بازیکنانی را در زمین تیم سرسخت آلومینیوم به بازی بفرستد که می‌دانند تلاش فصل گذشته‌شان برای قهرمانی لیگ، احتمالا به حضور در آسیا منجر نمی‌شود؛ ستاره‌هایی که احساس می‌کنند مدیریت باشگاه در مقابلشان ایستاده و تلاش کرده آنها را روبه‌روی هوادار قرار بدهد. در فاصله بین 2بازی با ذوب و آلومینیوم، حواشی عجیب استقلال به تلویزیون نیز کشیده شد و سروصدای زیادی به راه انداخت. این چند روز شاید حیاتی‌ترین روزهای حضور ساپینتو در این باشگاه باشد. او که به‌گفته خودش چند‌ماه است حقوق نگرفته، فعلا با شرایط عجیب استقلال سازگار شده و تصمیمی برای ترک این تیم ندارد. ماموریت سخت این مربی اما حفظ شرایط ایده‌آل تیم برای مسابقه حساس این هفته است. اگر استقلال حتی یک لغزش ساده داشته باشد، قهرمانی لیگ برایش دیگر دور از دسترس خواهد بود. حفظ تمرکز تیم با وجود این همه حاشیه اما بسیار چالش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد. اگر ساپینتو از این حواشی هم رد شود و استقلال را در مسیر پیروزی نگه دارد، برای هواداران باشگاه یک قهرمان بزرگ خواهد بود. حتی اگر در پایان فصل تیمش را قهرمان لیگ برتر نکند.
در این فصل مربیان لیگ برتر بارها با کنایه‌زدن به ساپینتو، از آموختن زبان پرتغالی با مرور فحش‌های او در کنار زمین حرف زده‌اند. بد نیست آنها زبان مقاومت را هم از این مربی یاد بگیرند؛ مردی که می‌توانست به کشورش برگردد و با استراحت در خانه، یک رقم هنگفت از استقلال بگیرد اما در این تیم ماند و جنگید تا در سخت‌ترین روزها به هواداران باشگاه پشت نکرده باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید