• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 22 اسفند 1401
کد مطلب : 187704
+
-

آنلاین شدن کامل دریافت مجوزها

فناوری
آنلاین شدن کامل دریافت مجوزها

پس از تأخیرهای متوالی، به‌نظر می‌رسد که این بار مشکلات درگاه ملی مجوزها به‌طور کامل رفع شده است و وزیر اقتصاد برای سومین بار در سال‌جاری از اجرای قانون درگاه ملی مجوزها خبر داد.
در خردادماه گذشته، درحالی‌که یک سال از مهلت مجلس به دستگاه‌ها برای اتصال به درگاه ملی مجوزها گذشته بود، یک مهلت 6ماهه دیگر به آنها داده شد. در آن زمان برخی دستگاه‌ها مشکلات فنی را برطرف نکرده بودند و حتی بعضی از آنها به این درگاه متصل نشده بودند. بنابراین مجلس طی اولتیماتومی سخت از برخورد قضایی با دستگاه‌های خاطی خبر داد. این اولتیماتوم همچنین شامل استیضاح وزرای دخیل در راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها هم می‌شد.
احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی هم یک‌بار دی‌ماه و بار دیگر ۱۲بهمن را به‌عنوان زمان راه‌اندازی درگاه ملی مجوزها اعلام کرد، اما بعضی از مشکلات همچنان به قوت خود باقی بود.
او اکنون در حالی از صدور همه مجوزهای کسب‌وکار‌ در درگاه ملی مجوزها خبر می‌دهد که از مهلت شش‌ماهه مجلس برای اجرای قانون درگاه‌ ملی مجوزها 3‌ماه سپری شده است. وزیر اقتصاد در این زمینه با اشاره به اینکه با همکاری وزارت صمت و اتاق اصناف کشور با وزارتخانه متبوع خود موفق به اجرای یکی از تکالیف قانونی شده، گفت: از امروز همه پروانه‌های کسب‌وکاری کشور بدون نیاز به حضور و کاغذ از طریق درگاه ملی مجوزها به‌صورت آنلاین بررسی ‌ و درصورت تأیید استعلام‌های لازم ظرف 3روز پس از درخواست، مجوز صادر خواهد شد. به گزارش پیوست حسین میرزایی، رئیس سامانه اصناف کشور گفت: سامانه اصناف به‌طور رسمی به درگاه ملی مجوزها متصل شده و آمادگی ارائه خدمت به 5میلیون‌و۶۲۲ هزار کاربر کشوری خود را دارد. به‌گفته او «با اتصال سامانه اصناف به درگاه ملی مجوزها هم فرایند و زمان مجوزدهی و هم هزینه صدور مجوز کاهش می‌یابد».
آخرین گزارش تأخیر در صدور مجوزهای کشور که مربوط به 11اسفند است نشان می‌داد که قوه قضاییه، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی و جامعه حسابداران رسمی ایران به درگاه ملی مجوزها متصل نشده‌اند. ‌

این خبر را به اشتراک بگذارید