• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 بهمن 1401
کد مطلب : 184373
+
-

نکته بازی/ خدا را شکر «شیر» زیاد داریم

استوری جواد نکونام بعد از حواشی بازی فولاد و پرسپولیس، یکی از پرتکرارترین پیام‌هایی است که معمولا آدم‌ها در فوتبال ایران علیه هم منتشر می‌کنند؛ اینکه من شیر هستم و مخالفم کفتار. یعنی هفته‌ای نیست که شما حداقل یکی از این استوری‌ها را در این فوتبال نبینید. به‌طور کلی جنگل‌های آفریقا هم این‌قدر شیر ندارند که فوتبال ایران شیر دارد. مهم نیست که از آخرین موفقیت ملی و باشگاهی‌مان چند دهه گذشته، از نظر سخت‌افزاری و مدیریتی روزبه‌روز از قاره آسیا هم عقب افتاده‌ایم و همین سال 2022در ترکیب بهترین‌های قاره تنها یک نماینده داشتیم. همه اینها فرعیات به‌حساب می‌آید؛ مهم این است که اینجا کلی شیر داریم. هر کسی با هر کسی حرفش می‌شود، فورا رخ شیر می‌گیرد و استوری می‌گذارد. انصافا دم‌تان گرم.

این جمله از کیست؟
شما فکر می‌کنید این جملات از کیست: «ما یک رویداد بزرگ ملی- ورزشی به نام جام‌جهانی را سپری کردیم و اینجا فرصت مغتنمی است که از همه عواملی که باعث شدند در این رویداد با اقتدار و سربلند حضور پیدا کنیم، تشکر کنم.» شاید تصور کنید اینها را رئیس‌جمهور آرژانتین یا شاید مثلا رئیس فدراسیون فوتبال آنها به‌عنوان قهرمان دنیا گفته، شاید هم نهایتا فکر کنید مسئولان فرانسوی با اشاره به 2حضور پیاپی خروس‌ها در فینال جام‌جهانی از این تعابیر استفاده کرده‌اند. متأسفانه حدس‌تان دقیق نیست. این تشکر و قدردانی بلند بالا، مربوط به محمد پولادگر، معاون وزیر ورزش است که از حضور مقتدرانه تیم ملی ایران در جام‌جهانی تشکر کرده. منظور استاد هم خوردن 6گل از انگلیس و باخت به آمریکا بوده. هیچی، فقط خواستیم در جریان باشید!

هوا را از من بگیر، پول را نه
در شرایطی که هر نیم ساعت یک‌بار خبر می‌رسد کارلوس کی‌روش در آستانه عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال قطر قرار دارد، هنوز عمده تمرکز و انرژی مربی پرتغالی روی وصول تتمه طلبش از فدراسیون فوتبال مصر است. بعد از یک دوره حضور درخشان(!) در سرزمین فراعنه که منجر به حذف مصر از 3تورنمنت و غیبت محمد صلاح در جام‌جهانی شد، کارلوس هنوز مقدار اندکی از مصر طلب دارد که تا آن را نگیرد به آرامش نخواهد رسید. کارلوس در تازه‌ترین مصاحبه‌اش گفته: «نتوانستم مطالبات گذشته خودم را بگیرم. من از حقم نمی‌گذرم و با کمک فیفا مطالبات خودم را از مصری‌ها خواهم گرفت. این رفتار آنها دور از حرفه‌ای‌گری است و وجهه فوتبال مصر را خراب می‌کنند.» کلا شعار استاد این است: هوا را از من بگیر، پول را نه!



 

این خبر را به اشتراک بگذارید