• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 28 دی 1401
کد مطلب : 183224
+
-

پنجشنبه‌های با نشاط با ستارگان مسجد نظام‌مافی

بچه‌های مسجد
پنجشنبه‌های با نشاط با ستارگان مسجد نظام‌مافی

سمیرا باباجانپور-روزنامه‌نگار

سفره ساده صبحانه با نان تازه و پنیر و چای لذت دورهمی نوجوان‌های مسجد نظام‌مافی را چند برابر می‌کند. صبح پنجشنبه پسران نوجوان محله جنت‌آباد که در طول هفته در جلسات قرآنی مسجد شرکت می‌کنند، در یک مهمانی ساده و صمیمی دورهم جمع می‌شوند. اینجا مسجد نظام‌مافی است؛ یکی از فعال‌ترین مساجد غرب تهران با برنامه‌های فرهنگی متنوع با محوریت کودکان و نوجوانان. مسئولان مسجد خوب می‌دانند که در کنار همه فعالیت‌های مذهبی و دینی وظیفه مهمی برای تعلیم و تربیت بچه‌های محله بر دوش دارند.
«طرح ستارگان مسجد» چند سالی است در مسجد برگزار می‌شود. امام‌جماعت جوان و پرتلاش مسجد نظام‌مافی، می‌گوید:«طرح ستارگان مسجد ویژه پسران ۱۰ تا ۱۸ سال برگزار می‌شود. در این طرح نوجوانان علاوه بر آموزش قرآنی به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی نیز می‌پردازند.» حجت‌الاسلام«مهدی عابدینی» توضیح می‌دهد که در طرح ستارگان مسجد کلاس‌های قرآنی هفته‌ای ۲ بار برگزار می‌شود؛ شنبه‌ها کلاس روخوانی و تجوید و دوشنبه‌ها جلسات حفظ و قرائت.  او ضیافت پنجشنبه‌های مسجد را همسو با طرح ستارگان عنوان می‌کند و می‌گوید:«پنجشنبه هر هفته بچه‌های کلاس‌های قرآنی در ضیافت صبحانه مسجد از ساعت ۱۰ دور هم جمع می‌شوند. صبحانه ساده و گرم مسجد بهانه‌ای می‌شود برای یک دورهمی دوستانه آخر هفته‌ای تا بچه‌ها خستگی یک هفته درسی را جبران کنند.» او می‌گوید: «حضور نوجوان‌ها در مسجد فضای این مکان معنوی را پرشور و نشاط می‌کند. مسجد خانه امن پروردگار و مکان مناسبی برای بالندگی انسان است. چه بهتر که از همان دوران کودکی پاتوق بازی، شادی، درس و تعلیم آنها باشد. ما در طرح ستارگان مسجد به‌دنبال پیوند عمیق نسل جوان با خانه خدا هستیم. خوشبختانه استقبال خوب از این طرح نشان می‌دهد رضایت مخاطب جلب شده است.»
علاقه‌مندان به حضور در طرح ستارگان مسجد نظام‌مافی می‌توانند با شماره ۰۹۰۳۵۲۴۷۳۰۰ تماس بگیرند. مسجد نظام‌مافی در محله جنت‌آباد جنوبی، ‌انتهای بلوار آیت‌الله کاشانی واقع شده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید