• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 27 دی 1401
کد مطلب : 183057
+
-

اوپن استرالیا، شروع لرزان نادال

اوپن استرالیا، شروع لرزان نادال

رافائل نادال، مدافع عنوان قهرمانی اوپن استرالیا در نخستین دیدار خود در رقابت‌های امسال به‌سختی برابر حریف جوان خود به پیروزی رسید و نشانه‌های نگران‌کننده‌ای از وضعیت خود بروز داد.
تنیسور 36ساله در ابتدای مسابقه یک-یک با حریفش در ست‌شماری مساوی شد و بعدا خوش‌شانس بود که مشکلات فیزیکی، جک دریپر 21ساله را به چالش کشید. نادال، حتی وقتی 4بر یک در ست اول جلو بود، نشانه‌هایی از قاطعیت بی‌رحم همیشگی خود بروز نمی‌داد و به‌سختی در همین ست 7 بر 4 برنده شد. او ست دوم را واگذار کرد و در 2ست بعدی، تقریبا به‌راحتی برنده شد.
نادال بعد از این بازی، اعتراف کرد که بازی سختی داشته و ‌رقیب بریتانیایی‌اش، چالش بزرگی برای او بوده است: «من با سرسخت‌ترین حریف ممکن در دور اول بازی کردم. او جوان است، قدرت زیادی دارد و آینده درخشانی پیش رویش است. ما سال‌های سال بازی‌های او را خواهیم دید.»
نادال، سال گذشته در یکی از بهترین تورنمنت‌های عمرش، با وجود ماه‌ها دوری از رقابت‌ها به فینال رسید و در آنجا، 2 ست باخت برابر دانیل مدودف بی‌رحم را جبران کرد و به قهرمانی رسید. امسال، با توجه به غیبت کارلوس آلکاراز، مرد شماره‌یک دنیا از اسپانیا، نادال بخت شماره‌یک قهرمانی است اما عملکردش در بازی اول نشان داد که فاصله بسیار زیادی با بهترین عملکردش دارد.
با وجود این مدل سیدبندی، بسیاری از قبل از بازی‌ها، دور اسم نادال خط کشیده‌اند و نواک جوکوویچ را بخت شماره‌یک قهرمانی بازی‌های امسال می‌دانند. او در آن سوی جدول بازی‌هاست و در مراحل اول به نادال نخواهد خورد؛ البته اگر هر دو تنیسور به یک‌چهارم نهایی و یا بالاتر برسند. غیبت نیک کریوس، امید اول استرالیایی به‌خاطر مصدومیت هم از نظر کارشناسان، دلیل دیگری برای افزایش شانس نوواک جوکوویچ است.
در بخش زنان هم اما رادوکانو، تنیسور سرشناس انگلیسی بازگشتی بی‌نظیر از مصدومیت داشت و در نخستین بازی خود، در 2ست متوالی، ‌حریف آلمانی‌اش را شکست داد. مچ پای این تنیسور 20ساله 11روز پیش از این بازی در اوکلند به‌شکل وحشتناکی پیچ خورد و او با چشمی گریان زمین را ترک کرد، اما موفق شد خود را به نخستین گرند اسلم سال برساند و در بازی افتتاحیه‌اش، با طراوت زیادی هم بازی می‌کرد. او در دومین بازی، رقابت سختی با کوکو گاوف، بخت هفتم بازی‌ها از آمریکا دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید