• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182655
+
-

نقل قول/احصای خلأهای قانونی حوزه زنان شاغل


رؤیا احمدیان-مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور در امور بانوان:‌ 62درصد از شاغلان و ۵۰درصد جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و بر این اساس بهترین پیشنهادها از سوی بانوان شاغل در فراکسیون زنان مجلس با محوریت احصاء خلأهای قانونی حوزه زنان شاغل مطرح و پیگیری خواهد شد.

فعالیت  ۴۲۰۰مادر و مادریار در بهزیستی

سعید بابایی-مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور:‌ هم‌اکنون 4 هزار و 200 مادر و مادریار در بهزیستی فعال هستند که از این تعداد ۱۲۰۰مادریار در شیرخوارگاه‌ها و 3هزار مادر در مراکز نگهداری از فرزندان تحت نظارت بهزیستی فعالیت می‌کنند.

ارسال گزارش عفاف و حجاب 5دستگاه به مجلس

زهره سادات لاجوردی-عضو کمیسیون فرهنگی مجلس: «از چند‌ماه گذشته با توجه به وظیفه نظارتی که مجلس بر عهده دارد از ۳۲دستگاه متولی موضوع عفاف و حجاب درخواست کردیم تا گزارش فعالیت خود را در حوزه عفاف و حجاب برای مجلس ارسال کنند. طی این مدت فقط ۴ الی ۵ دستگاه گزارش خود را ارسال کردند و تعداد زیادی از دستگاه‌ها اهتمام لازم را نداشتند.»

ارسال لایحه‌ اصلاح قانون «خروج زنان از کشور» به دولت

مریم صفاران-معاون بررسی‌های راهبردی معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری: لایحه حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت و ارائه پیشنهادهایی برای کیفیت‌بخشی به این لایحه طی دوشنبه آینده در کمیسیون دولت مطرح می‌شود. همچنین معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری لایحه‌ای را برای «اصلاح ماده قانونی خروج زنان از کشور» که منوط به اذن همسر است، ۱۸مرداد امسال به کمیسیون سیاسی دفاعی دولت ارائه کرد و پیگیر آن است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید