• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 22 دی 1401
کد مطلب : 182614
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zm7YY
+
-

داستان یک نامه جنجالی

فدراسیون ووشو مدعی است رئیس سابق کمیته ملی المپیک نامه‌ای را علیه این فدراسیون به فدراسیون بین‌المللی ارسال و صدیقی را به جعل اخبار متهم کرده است

داستان یک نامه جنجالی

امیر صدیقی، رئیس فدراسیون ووشو بعد از 5ماه سکوتش را شکست و در نشست خبری از رضا صالحی‌امیری، رئیس سابق کمیته ملی المپیک گلایه کرد. صدیقی مدعی است که صالحی، چند روز قبل از شروع بازی‌های کشورهای اسلامی علیه او و فدراسیون ووشو مکاتبه‌ای را با رئیس فدراسیون بین‌المللی انجام داده و در این نامه صدیقی را به باندبازی رسانه‌ای و انتشار اخبار جعلی متهم کرده بود. مهم‌تر اینکه اعلام کرده بود صدیقی از ریاست فدراسیون برکنار شده است: «ایشان به قدری در ارسال نامه عجله داشتند که نام من را اشتباه نوشته بودند. نامه هم بدون سربرگ و بدون مهر ارسال شده بود.»‌ به‌گفته صدیقی به جای رئیس، دبیر فدراسیون بین‌المللی به این نامه جواب داده بود و خواسته بود اگر کمیته سندی دارد، برای آنها ارسال کند: «برای آنها سؤال بود چطور نامه هیچ مهر و سربرگ رسمی ندارد.» و چه اطمینانی هست که نامه بدون مهر و سربرگ از طرف کمیته ملی المپیک و شخص صالحی‌امیری به فدراسیون بین‌المللی ارسال شده باشد؟ فدراسیون می‌‌گوید نامه با ایمیل کمیته ملی المپیک به فدراسیون بین‌المللی ارسال شده بود.
صدیقی در این نشست از اتفاقات خوب سال1401 صحبت کرد، از 58مدالی که در مسابقات آسیایی و جهانی ووشو و کوراش به‌دست آورده‌اند. او از سال پرکار و سختی هم که در پیش روی فدراسیون است، گفت: «سال1402 سال حساس و مهمی است و می‌تواند سال درخشانی باشد.» مهم‌ترین مسابقاتی که سال آینده برگزار می‌شود، بازی‌های آسیایی، مسابقات قهرمانی جهان و انتخابی‌ بازی‌های المپیک پاریس است. بازی‌های آسیایی اهمیت ویژه‌ای برای فدراسیون دارد: «ما با 19ورزشکار بزرگ‌ترین تیم انفرادی کاروان ایران هستیم و شانس خوبی برای گرفتن مدال داریم. اگر حمایت‌های لازم انجام شود می‌توانیم مثل همیشه به بالا رفتن رنکینگ نهایی کاروان کمک کنیم.» اگر چین مهر سال آینده بازی‌ها را برگزار کند، بلافاصله بعد از بازی‌‌ها ووشوکاران باید در مسابقات قهرمانی جهان شرکت کنند. صدیقی تأکید می‌کند که بازی‌های آسیایی برای فدراسیون مهم‌تر است: «در بازی‌های آسیایی محدودیت داریم. در تالو فقط می‌توانیم 4ورزشکار مرد و 2ورزشکار زن داشته باشیم. اما در جهانی تعداد وزن‌ها بیشتر است. برای ما مدال‌های آسیایی مهم‌تر است. تیم اصلی به این مسابقات می‌رود و همان نفرات به اضافه نفرات جدید به جهانی اعزام می‌شوند. در 3سال گذشته متأسفانه به‌خاطر کرونا بیشتر مسابقات ووشو لغو شده است. حضور در بازی‌های آسیایی قبل از مسابقات جهانی می‌تواند به آمادگی تیم هم کمک کند.»
بعضی از فدراسیون‌ها با مشکل بودجه مواجه‌اند، یا با وزارت ورزش تفاهمنامه امضا نکرده‌اند یا از میزان بودجه شاکی‌اند. ووشو هنوز از بودجه سال آینده خبری ندارد. صدیقی توضیح داد: «سال گذشته 8.5میلیارد بودجه ما بود. پیش‌بینی من این است که با توجه به تورم، 30 تا 40درصد افزایش بودجه داشته باشیم. امیدوارم مبلغی که درنظر می‌گیرند در‌شان خانواده ووشو باشد. ما هم سال موفقی را پشت سر گذاشتیم و سال سختی را هم پیش رو داریم.» صدیقی مدعی است که 30 تا 40درصد از اعتبارات سال گذشته و 5میلیارد تومان از محل تبصره14 به این فدراسیون پرداخت نشده است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید