• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 15 دی 1401
کد مطلب : 181983
+
-

650پلاک شهید مدافع حرم در یک میدان

نمادی مزین به پلاک شهدای مدافع حرم در دارالشهدای پایتخت نصب شد

گزارش
650پلاک شهید مدافع حرم در یک میدان

آیین رونمایی از المان شهدای مدافع حرم به همت سازمان زیباسازی شهر تهران در میدان شهدای مدافع حرم واقع در منطقه17 (دارالشهدای پایتخت) برگزار می‌شود. المانی که در میدانی با نام قدیم سوزبانی نصب شده و اوایل هفته آینده با حضور تعدادی از شهروندان و خانواده شهدای مدافع‌حرم، اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مدیران شهری رسما رونمایی خواهد شد. رضا صیادی مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران در این رابطه با اشاره به جایگاه قابل ستایش شهدای مدافع حرم گفت: «رونمایی از المان شهدای مدافع حرم که همگی سربازان تحت امر ولایت فقیه و پاسدار مکتب اسلام به فرماندهی سردار دل‌ها در خارج از مرزهای جغرافیایی بودند، اقدامی است در جهت زنده نگه‌داشتن راهشان.»
منطقه17 تهران در مناطق 22گانه، بیشترین شهید انقلاب و 8سال دفاع‌مقدس را دارد. دارالشهدای پایتخت 4هزار شهید، تقدیم کشور کرده و آمار نشان می‌دهد از هر 8خانه در یک‌خانه یک‌خانواده شهید سکونت دارد. جمعیت این منطقه در جنوب شهر، حدود 280هزار نفر است. به گزارش همشهری، روز سه‌شنبه همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی از اثری حجمی با نام «عروج» در اراضی عباس‌آباد تهران که به‌نوعی اثری سه‌بعدی است، رونمایی شد.  اکران‌های فرهنگی ویژه و گسترده با بهره‌گیری از بخش‌هایی از وصیتنامه سردار سلیمانی و اجرای 2 دیوار نگاره از تصاویر این شهید بزرگوار در پایتخت از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی شهر تهران بوده است.

بوستان ولایت میزبان پیکر شهید گمنام
امروز در 2 نقطه جنوبی شهر تهران آیین تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام برگزار می‌شود.  به گزارش همشهری، 2 منطقه 9و 19مراسمی را برای میزبانی شهدای گمنام برگزار می‌کنند. به این ترتیب، امروز، همزمان با سومین سالروز شهادت سردار دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی و شب وفات مادر مهربانی‌ها، حضرت ‌ام‌البنین(س)، آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام در بوستان بزرگ ولایت منطقه 19برگزار می‌شود. شهروندان دیشب با پیکر این شهید، در مسجد حضرت رسول‌اکرم(ص) منطقه وداع کردند. مسیر تشییع پیکر پاک این شهید، از مقبره شهدای بوستان ۲۲بهمن به سمت بوستان بزرگ ولایت اعلام شده است.  شهرداری منطقه ۹ نیز مراسم استقبال و تشییع پیکر پاک و مطهر شهید گمنام را در غرب پایتخت در برنامه دارد. این مراسم ساعت 14 از خیابان آزادی، جنب شهرداری منطقه۹، ابتدای میدان استاد معین به سمت شهرک حضرت ولی‌عصر(عج)، برگزار می‌شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید