• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180920
+
-

انتقال بی‌واسطه نظرات 5هزار شهروند به مدیران شهری

میز خدمت
انتقال بی‌واسطه نظرات 5هزار شهروند به مدیران شهری

یکی از اهداف شهرداری تهران، انتقال بی‌واسطه نظرات مردم به مدیریت شهری بوده و این که شهروندان بتوانند در مدت کوتاهی، نظرات خود را به مدیران شهری برسانند. به همین دلیل، چهل و سومین هفته از برگزاری نخستین «میز خدمت» گذشت و در این هفته رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران به همراه معاونان خود و بدون واسطه، پیگیر مطالبات شهروندان شد. به گزارش همشهری، ۳۰۱ روز است که شهرداری علاوه بر پیگیری مطالبات و درخواست‌های مردمی از مسیرهای متفاوت، تلاش کرده تا راه جدیدتر و کوتاه تری را برای شنیدن صدای مردم و پیگیری و به نتیجه رساندن مطالبات شان، تعریف کند. این مسیر جدید، «میز خدمت» نام دارد که هر هفته مسئولان یکی از زیرمجموعه‌های شهرداری تهران در نمازجمعه حضور می‌یابند تا پیگیری‌کننده و پاسخگوی مطالبات شهروندانی باشند که مشکلاتشان را پای میز خدمت مدیران می‌آورند.
داوود گودرزی، به همراه معاونان خود از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۴ پای میز خدمت در مصلای امام خمینی (ره) رفتند تا بدون هیچ واسطه ای،‌ پاسخگوی مطالبات مردم باشند. به‌گفته سید سعید صدرزاده، دستیار شهردار تهران میز خدمت، طی 42 هفته گذشته بین ۴ تا 5 هزار مراجعه ‌کننده داشته که مدیران شهری پاسخگوی رو در روی شهروندان بوده‌اند.
همچنین رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران، درباره موضوعات مطرح شده شهروندان در میز خدمت این هفته گفت: «عده‌ای از شهروندان، نکاتی را درباره جمع‌آوری پسماند در محلات‌شان مطرح کرده‌اند. همچنین برخی از پرسنل شهرداری گلایه و انتقاداتی داشتند که همه این موارد، مکتوب و ثبت شد.» داوود گودرزی معتقد است که این شیوه پیگیری مطالبات که در قالب طرح «میز خدمت» انجام شده، سبب می‌شود تا رسیدگی به درخواست‌های مردمی، سرعت داده شود. او در ادامه تأکید کرد، نباید مدیریت شهری به همین مقدار بسنده کند؛ بلکه باید کارآمدی به حدی تقویت شود که دیگر نیازی نباشد شهروندان به‌دنبال میز خدمت بگردند. رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود به شعار شهردار تهران مبنی بر «نوکری مردم»، اشاره کرد و گفت: «زمانی که خود را نوکر مردم بدانیم، این ما هستیم که به ‌دنبال حل مشکلات آنها می‌رویم، نه اینکه آنها به ما مراجعه کنند.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید