• یکشنبه 10 تیر 1403
  • الأحَد 23 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 30
شنبه 3 دی 1401
کد مطلب : 180856
+
-

هیچ‌کس کریم را دوست ندارد

ابعاد تازه‌ای از حذف بنزما؛ فدراسیون فوتبال فرانسه با هم‌دستی پزشک، سرمربی و بازیکنان بنزما را کنار گذاشت

هیچ‌کس کریم را دوست ندارد

کریم بنزما پس از ناامید شدن از بازگشت به تیم ملی فرانسه در شب تولد 35سالگی‌اش اعلام کرد از تیم ملی کناره‌گیری می‌کند. با این‌حال حرف و حدیث‌ها درباره این موضوع هنوز پایان نیافته. برنده توپ طلای امسال فعلا حال و روز خوبی دارد و برای بازی جمعه‌شب لالیگا مقابل وایادولید مشکلی ندارد. او 12جلسه تمرینی بدون مشکل را پشت‌سر گذاشته است. توماس رونسرو، سردبیر سابق آاس و کادناسر پشت‌پرده خط خوردن بنزما از فهرست تیم ملی فرانسه و مخالفت دشان با بازگشت او را پس از بهبودی از مصدومیت فاش کرده و گفته: «دشان و لو گال (دکتر فرانسه) در اتاق بنزما را زدند. دکتر با سردی، سر صحبت را باز کرد و به بنزما گفت که ببخشید کریم، اما باید بروی. دشان ساکت ماند و بنزما فهمید که سرمربی بهانه خوبی برای اخراج او پیدا کرده است، زیرا منطقی نبود که او را بدون دلیل پس از دریافت توپ طلا از جام‌جهانی کنار بگذارند. بنزما به‌خاطر کمک به تیم نمی‌خواست در مورد احتمال بهبودی و بقای خود بحث کند، پیام را دریافت کرد، چمدانش را بست و در یک سفر سریع به مادرید بازگشت و مصدومیت پس از یک هفته به‌طور کامل بهبود یافت.» دکتر لو گال پیش کریم اعتراف کرده که این موضوع حساب شده، دستور دشان بوده است. این فقط یک بهانه بود که بنزما را از تیم ملی بیرون کند.
رومان مولینا، دیگر خبرنگار اسپانیایی هم ابعاد دیگری از این اختلافات را بازگو کرده که تیتروار به این شرح است؛
     دشان به بنزما قول داده بود در یورو۲۰۱۶ حضور خواهد داشت.
     بنزما و ژیرو با هم صحبت می‌کنند و مشکلی ندارند اما گریزمان و هوگو لوریس و چند بازیکن دیگر با ماندن بنزما در اردو مشکل داشتند.
     دشان به‌خاطر عملکرد فوق‌العاده بنزما چاره‌ای جز بازگرداندنش نداشت اما ته دلش نمی‌خواست چنین اتفاقی رخ دهد.
     کریم تنها بازیکن تیم ملی فرانسه بود که از برگزاری جشن‌های شخصی در اردو منع شده بود؛ حتی از تبریک تولد یا قهرمانی با باشگاه و… محروم بود.
     فدراسیون از بازیکنان خواسته بود تا پست‌های بنزما در شبکه‌های اجتماعی را لایک نکنند.
     در جریان یورو2020 گریزمان ناراحت بود که چرا بنزما به جای او به چهره تبلیغاتی تیم ملی تبدیل شد. او در مصاحبه‌ای گفته بود وقتی بازی بنزما و امباپه را می‌بیند، گاهی محو تماشای آن دو می‌شود و حواسش از بازی پرت می‌شود اما واقعیت این بود که او در دلش چنین حسی نداشت.
     بنزما و کیلیان رابطه‌ای عالی با هم داشتند، حتی زمانی که امباپه پیشنهاد رئال مادرید را رد کرد. باند این دو می‌توانست برای دیگران خطرناک باشد.
     یکی از ناراحتی‌های دیگر دشان این بود که کریم در مراسم توپ طلا از همه تشکر کرد به غیر از او.
     دشان و فدراسیون حتی با دوستان و حامیان بنزما هم برخورد کردند. فدراسیون فوتبال فرانسه از دست شوامنی عصبانی بود که علنا از بنزما حمایت کرده. کریم چند روز پیش دوباره شوامنی را فالو کرد چون متوجه شد این بازیکن از حامیانش در تیم ملی بوده.
     کادر پزشکی رئال خیلی سریع ثابت کرد که تصمیم کادر پزشکی فرانسه اشتباه بوده. این بازیکن بدون مشکل با رئال تمرین کرد و در بازی دوستانه فیکس به میدان رفت. او می‌توانست از بازی با تونس به ترکیب فرانسه اضافه شود و کریم فقط 2بازی اول را به‌دلیل مصدومیت از دست می‌داد. حتی فشار مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه هم باعث بازگرداندن کریم نشد. رئیس‌جمهوری می‌خواست بنزما را با خودش برای تماشای فینال به قطر ببرد که بنزما نپذیرفت. شاید اگر زیدان به‌جای دشان هدایت تیم ملی را در دست می‌گرفت کریم از خداحافظی از تیم ملی خودداری می‌کرد اما رئیس فدراسیون فوتبال با دشان دوستی نزدیکی دارد و چنین چیزی هم‌اکنون امکان‌پذیر نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید