• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176335
+
-

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر خبر داد

راه‌اندازی سامانه شتاب در جهت کاهش جدی مشکلات محیط‌زیستی

رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر، از راه‌اندازی سامانه شتاب در جهت کاهش جدی مشکلات محیط‌زیستی، برنامه‌های هلال‌احمر برای جوانان، طراحی کانون غنچه‌های هلال‌احمر و... خبر داد.
محمد گل‌فشان، در نشست خبری که به مناسبت هفتاد‌وپنجمین سالگرد تأسیس سازمان جوانان هلال‌احمر برگزار شد، با اعلام این خبر افزود: سامانه شتاب با توجه به تغییرات اقلیمی در جهت کاهش جدی مشکلات محیط‌زیستی با همکاری جوانان راه‌اندازی می‌شود و نتایج بسیاری به همراه خواهد داشت.
گل‌افشان در ادامه گفت: ‌به منظور به‌روزرسانی کانون غنچه‌های هلال در سراسر کشور و با توجه به بازگشایی مجدد مهدکودک‌ها و مراکز پیش‌دبستانی در استان‌ها تقویم اجرایی برنامه‌های مناسبتی و برنامه‌های ابلاغی مرتبط با کانون غنچه‌های هلال طراحی و تدوین شد.
او افزود: این تقویم اجرایی با تاکید ویژه با رویکرد آموزشی طراحی شده است. همچنین با توجه به اهمیت سلامت کودکان و موضوع بیماری‌های واگیردار مانند کرونا، در فضای مجازی مهدکودک‌هایی جهت فعالیت کانون غنچه‌های هلال راه‌اندازی می‌شود و فعالیت‌هایی هم در این راستا از قبل آغاز شده است.
گلا‌فشان در ادامه با اشاره به راه‌اندازی اردوی راهیان نور سازمان جوانان پس از ۸ سال وقفه گفت: رویکرد برگزاری این اردوها همراهی هر امدادیار در هر اتوبوس از زائران راهیان نور با تجهیزات کمک‌های اولیه و اعزام کاروان از اعضای کانون‌های چهارگانه دانشجویی، طلاب، جوانان و روستاییان است.
او با اشاره به حمایت هلال‌احمر از کسب و کارهای خرد گفت: ابتدا در ۶ استان و تا اردیبهشت سال آینده در همه استان‌ها نمایشگاه کارآفرینی جهت حمایت از جوانان کارآفرین و اشتغال آنها برگزار می‌شود.
رئیس سازمان جوانان هلال‌احمر با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدرسان کانون غنچه‌های هلال گفت: برنامه‌ریزی دوره تربیت مدرس و آموزش مهارت‌های بشردوستانه امدادی به مدیران و مربیان کانون غنچه‌های هلال در این دوره انجام می‌گیرد. همچنین ۱۴مجتمع دانش‌آموزی در ۵استان کم‌برخوردار در قالب هیأت امنای مجتمع‌های دانش‌آموزی تشکیل شده و حدود ۶۰۰دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.
گل‌افشان همچنین با اشاره به عقد تفاهمنامه آموزشی با وزارت آموزش و پرورش جهت آموزش سرفصل‌های امدادی افزود:‌ در قالب ۷۴ساعت آموزش، همه پرسنل کادر فرهنگی این وزارتخانه آموزش داده می‌شوند. همچنین برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربینی طرح دادرس برای ۸۰هزار دانش‌آموز از 3هزار و ۵۱مدرسه انجام شد تا دانش‌آموزان با موضوعات امدادی و تشکیلات مرتبط آشنا شوند.
او  ادامه داد:‌ برگزاری دوره آموزشی مدرسان کانون غنچه‌های هلال هم از برنامه‌هایی بوده که به جد دنبال شده است. در این راستا برنامه‌ریزی دوره تربیت‌مدرس و آموزش مهارت‌های بشردوستانه امدادی به مدیران و مربیان کانون غنچه‌های هلال در این دوره انجام می‌گیرد. همچنین ۱۴مجتمع دانش‌آموزی در ۵استان کم‌برخوردار در قالب هیأت امنای مجتمع‌های دانش‌آموزی تشکیل شده و حدود ۶۰۰دانش‌آموز مشغول تحصیل هستند.
گل‌افشان در بخش دیگر سخنان خود از عقد تفاهمنامه آموزشی با وزارت جهت آموزش سرفصل‌های امدادی به وزارت آموزش و پرورش خبر داد و گفت: در قالب ۷۴ساعت آموزش، همه پرسنل کادر فرهنگی این وزارتخانه آموزش داده می‌شوند. همچنین برگزاری نخستین دوره آموزشی کاربینی طرح دادرس برای ۸۰هزار دانش‌آموز از 3هزار و ۵۱مدرسه انجام شد تا دانش‌آموزان با موضوعات امدادی و تشکیلات مرتبط آشنا شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید