• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176309
+
-

جای لوا خالی نیست

بایرن با چوپوموتینگ از بارسلونای لواندوفسکی و منچسترسیتی هالند و پاریس پرستاره گلزن‌تر است

جای لوا خالی نیست

درحالی‌که لواندوفسکی بیشتر گل‌‌های این فصل بارسلونا را به ثمر رسانده (18گل و 4پاس‌گل) و روی 55درصد گل‌های تیم جدیدش تأثیر مستقیم گذاشته، پیش‌بینی می‌شد بایرن‌مونیخ با رفتن او از لحاظ نتیجه‌گیری و گلزنی دچار مشکل می‌شود که نشد. در ابتدای فصل وظیفه گلزنی بین بازیکنانی مثل مانه، سانه، گنبری، موسیالا و دیگران تقسیم شده بود اما حالا کم‌کم ماشین جدید گلزنی باواریایی‌ها وارد اتوبان شده و مجال خودنمایی به بقیه ماشین‌ها نمی‌دهد. اریک ماکسیم چوپوموتینگ که حسابی روی دور گلزنی افتاده، در برد 3 بر 2 در زمین هرتابرلین هم 2‌گل زد. این مهاجم 33ساله کامرونی در فصل 23-2022، هرگاه در ترکیب ثابت بایرن مونیخ به میدان رفته، موفق عمل کرده است. او در این فصل بوندس‌لیگا در 31درصد دقایق بازی‌ها از ابتدا در ترکیب قرار گرفته و در 32درصد دقایق ممکن به میدان رفته و توانسته روی 17درصد گل‌های تیم تأثیر مستقیم بگذارد؛ 5گل و 2پاس‌گل در 8مسابقه و هر 76دقیقه یک گل. او 4بار در لیگ قهرمانان به میدان رفته و 3‌گل زده؛ هر 76دقیقه یک گل و 2‌بار هم در جام حذفی بازی کرده که 2‌گل و یک‌ پاس‌گل به نامش ثبت شده است. بایرن مطمئن است که به‌زودی با او تمدید می‌کند اما شاید درخشش اخیرش درهای خروج به باشگاهی دیگر با درآمدی بالاتر را به روی این بازیکن باز کند. خودش می‌گوید: «فقط روی بایرن و در زمان حاضر تمرکز کرده‌ام. من خیلی‌خیلی خوشحالم و می‌توانم خودم را برای مدت زمانی طولانی در اینجا تصور کنم.»
  بایرن تا به اینجا 41گل در این فصل لیگ زده. هیچ تیمی در 5‌لیگ معتبر به اندازه بایرن موفق به گلزنی نشده؛ حتی منچسترسیتی که هالند را در اختیار دارد (39گل) و پاری‌سن‌ژرمن با آن همه ستاره و مثلث نیمار- مسی- امباپه (36گل).
  ناگلزمان درباره چوپو گفت: «او همیشه این توانایی‌ها را دارد، اما در ماه‌های گذشته مصدومیت‌هایی داشت، کووید و جام آفریقا هم او را از ریتم انداختند. وقتی‌که آماده است، می‌دانیم که چه کیفیتی دارد، بنابراین متعجب نشده‌ام. برای من چنین عملکردهایی تبعات طبیعی آمادگی او هستند.»
  در بایرن همه از بازگشت نویر خوشحال شدند. دروازه‌بان آلمانی مدتی مصدوم بود و سپس فاش کرد که 3‌بار به‌خاطر سرطان پوست، تن به جراحی داده. حالا با بازگشت او و به قول ناگلزمان، همه خوشحال شده‌اند.
  با اعلام باشگاه، آلفونسو دیویس به‌دلیل کشیدگی همسترینگ 2‌بازی آینده مقابل وردربرمن و شالکه را از دست می‌دهد. حضور دیویس در جام جهانی در خطر نیست. توماس مولر می‌تواند مقابل شالکه برگردد. بازی با وردر‌برمن برای او زود است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید