• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176296
+
-

روی‌خوش تهران پیش روی مردم

شهرداری تهران طی یک‌سال اخیر توجه به موضوعات فرهنگی و اجتماعی و افزایش سطح نشاط و سلامت شهروندان را در دستور کار داشته است

گزارش
روی‌خوش تهران پیش روی مردم

با آغاز به‌کار دوره ششم مدیریت شهری تهران، نخستین برنامه‌هایی که در دستور کار قرار گرفت، مربوط به موضوعات فرهنگی و اجتماعی بود. به گزارش همشهری، چه اعضای شورای اسلامی شهر و چه مدیران عالی شهرداری از همان نخستین روزهای کاری خود اعلام کردند که یکی از اصلی‌ترین کارهایی که باید در اولویت قرار گیرد، رسیدگی به مسائل اجتماعی و فرهنگی شهر است. آنها صحبت از موضوعاتی مانند بی‌توجهی به ساماندهی کودکان کار، معتادان متجاهر و زنان بی‌سرپرست در دهه 90می‌کردند و اعتقاد داشتند که اگر همین حالا زیر یک‌خم حل موضوعات آسیب‌های اجتماعی را نگیرند، تهران در آینده‌ای نزدیک دچار مشکلات اساسی از این نظر می‌شود.
 بنابراین با همکاری چند نهاد دیگر، آستین‌ها بالا زده شد تا چهره پایتخت هرقدر که امکان دارد از آسیب‌های اجتماعی پاک شود. این یک‌روی سکه برنامه‌های مدیریت شهری طی یک‌سال فعالیت در این حوزه بوده است. روی دیگر سکه، به برنامه‌های فرهنگی و هنری برای افزایش نشاط اجتماعی، برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی و دستگیری از افراد بی‌سرپرست و کم‌بضاعت اختصاص داشت و دارد. در این بین، اگرچه مسئولیت مستقیم خیلی از اقداماتی که انجام شده و می‌شود به شهرداری تهران ارتباط پیدا نمی‌کند، اما به قول علیرضا زاکانی برای مردم و تغییر چهره شهر به حوزه‌هایی که متولی آنها نیستند نیز ورود کرده‌اند.
 نشان به آن نشان که شهرداری در همان ابتدای کار، با ورود به بحث واکسیناسیون در برابر کرونا، تعامل با دولت وزارت بهداشت را دنبال کرد؛ اقدامی که خیلی زود نتیجه داد؛ آنگونه که همزمان با تشکیل قرارگاه‌های سلامت و اجتماعی، معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر، شرکت شهرسالم و زیرمجموعه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، شرایط را برای واکسینه کردن شهروندان مهیا کردند.
 واکسیناسیون سیار، اتوبوس‌های زندگی، اختصاص پایگاه‌های مدیریت بحران و امکان واکسینه شدن افراد خاص در منزل از طریق سامانه 137 از همین مسیر شکل گرفتند. با چنین تفاسیری می‌توان گفت که بخش فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران طی یک‌سال اخیر کارنامه مثبتی را از خود به جای گذاشته است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید