• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 16 آبان 1401
کد مطلب : 176282
+
-

نکته بازی/ ماتم بگیرند خوب است؟

بعضی چیزها در فوتبال ایران واقعا عجیب است. مثلا بعضی از مربیان ما طرز فکرشان اینطوری است که اگر تیم‌های دیگر موفق به شکست ما شدند، حق ندارند خوشحال باشند. خوشحالی آنها به این معنی است که تیم بدی بوده‌اند و ما خیلی تیم خوبی بوده‌ایم. قبلا امیر قلعه‌نویی زیاد از این سفسطه استفاده می‌کرد، اما حالا جواد نکونام علیه تیم خود قلعه‌نویی یعنی گل‌گهر سیرجان از این استدلال استفاده کرده است. سرمربی فولاد گفته: «گل‌گهر اسیر ما بود. آنها برای مساوی بازی می‌کردند اما ناباورانه بردند و تا 2 هفته خوشحالی می‌کردند.» باشگاه گل‌گهر هم بلافاصله یک بیانیه تند منتشر کرد و جواب نکونام را داد. با این همه، به تیم‌های مختلف توصیه می‌کنیم برای جلوگیری از سوءتفاهم، پس از پیروزی برابر هم ماتم بگیرند و جلسه سوگواری برگزار کنند!

غیرممکن که نیست
با فرارسیدن تعطیلات لیگ، بازیکنان خارجی هم راهی کشورهای خود شدند. در این میان شایعاتی منتشر شده پیرامون آنکه یورگن لوکادیا دیگر به ایران باز نخواهد گشت و به همکاری‌اش با پرسپولیس خاتمه می‌دهد. با این حال رضا درویش، مدیرعامل باشگاه ضمن رد موضوع گفته: «وقتی لوکادیا با پرسپولیس قرارداد دارد چگونه برود؟ ضمن اینکه او از کار کردن در اینجا بسیار راضی است.» خب البته ما هم امیدواریم مهاجم قابل هلندی جدا نشود، اما مشکل اینجاست که صرف قرارداد داشتن یک بازیکن، برای باقی ماندن او در ایران کفایت نمی‌کند. در حقیقت امثال ویلموتس و استراماچونی و کالدرون هم قرارداد داشتند، اما پول‌شان پرداخت نشد. بنابراین رفتند و دیگر برنگشتند. به همین راحتی! لطفا مفاد قرارداد را جدی بگیرید که این داستان برای لوکادیا تکرار نشود.

و از 40سالگی لاف‌زن!
بعد از مدت‌ها بیکاری، افشین قطبی در کانادا سرمربی تیم تازه‌تاسیس ونکوور اف‌سی شد. او بعد از قبول این مسئولیت طبق معمول کلی از خودش تعریف کرده و گفته شیوه‌های برخورد با مسائل گوناگون را یاد گرفته است. افشین ادامه داده: «از 13سالگی مهاجر بودم.» و ما جمله جالب او را اینطور تکمیل می‌کنیم که استاد از 40سالگی هم لاف‌زن تشریف داشت! البته که احترام آقای قطبی سر جای خودش محفوظ است، اما تا دنیا دنیاست نمی‌توانیم جمله معروف او در انتخابی جام‌جهانی2010 را فراموش کنیم؛ جایی که گفت: «2 کره را مثل کف دستم می‌شناسم»، اما نه کره‌شمالی را برد و نه کره‌جنوبی را! به همین سادگی تیم ملی کشورمان از آن مسابقات حذف شد و به آفریقای جنوبی نرسید، قطبی اما همیشه به همان فرمول ادامه داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید