• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 15 آبان 1401
کد مطلب : 176202
+
-

ربودن خواهر و برادر خردسال برای اخاذی میلیاردی

پایان دردناک گروگانگیری 2کودک

جنایی
پایان دردناک گروگانگیری 2کودک

 2 زن نقش افرادی خیر را بازی کردند و ‌خواهر و برادر خردسالی را ربودند اما این کودک‌ربایی به مرگ دختر بچه 3ساله منجر شد و برادر 5ساله او را تا یک قدمی مرگ برد.به گزارش همشهری، عصر چهارشنبه گذشته 2 زن که ماسک به‌صورت داشتند به مقابل خانه‌ای در جنوب تهران رفتند و زنگ در را زدند. زوجی افغان به همراه پسر و دختر خردسال‌شان در این خانه زندگی می‌کردند و مادر خانواده پس از شنیدن صدای زنگ به مقابل در رفت. 2 زن ناشناس خودشان را خیر معرفی کردند و از زن افغان پرسیدند که آیا فرزند خردسالی در خانه دارد؟ وقتی با جواب مثبت زن افغان روبه‌رو شدند گفتند که قصد دارند برای کودکان وی ‌لباس و کفش تهیه کنند و باید بچه‌ها را از نزدیک ببینند. زن جوان فرزندانش را صدا کرد و آنها نیز به مقابل درآمدند.زنان ناشناس سپس از مادر خانواده خواستند کفش‌ بچه‌ها را بیاورد تا سایز آنها را ببینند و بعد برای خرید کفش به بازار بروند. اما زمانی که زن افغان به داخل خانه رفت و کفش‌ها را با خودش آورد، نه از بچه‌هایش خبری بود و نه از زنان ناشناس.

گزارش آدم ربایی
زن جوان وحشت کرده بود و کوچه را به‌دنبال بچه‌هایش گشت اما هیچ ردی از آنها نبود. او سراسیمه با شوهرش تماس گرفت و آنها چند ساعتی به‌دنبال بچه‌ها گشتند اما وقتی نتوانستند اثری از آنها پیدا کنند، صبح پنجشنبه راهی اداره پلیس شدند تا ماجرای آدم‌ربایی را گزارش کنند. آنها می‌گفتند که به تازگی از افغانستان برای کار به ایران آمده‌اند و نگرانند که مبادا بلایی بر سر بچه‌هایشان آمده باشد.

اخاذی یک میلیاردی
با اظهارات این زوج، تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران جست‌و‌جو برای یافتن 2 کودک خردسال را آغاز کردند. تنها چند ساعت از شروع تحقیقات گذشته بود که آدم‌ربایان با خانواده 2 کودک ربوده شده تماس گرفتند و درخواست یک میلیارد تومان پول در ازای آزادی گروگان‌ها کردند.
مادر خانواده به پلیس گفت: آدم‌ربایان با موبایل من تماس گرفتند. به‌نظر می‌رسید صدایشان را با برنامه‌های کامپیوتری تغییر داده بودند. فردی که تماس گرفته بود گفت که باید هرچه سریع‌تر پول را به حسابی که او می‌گوید واریز کنم و وقتی گفتم که ما به تازگی به ایران آمدیم و توانایی پرداخت یک میلیاردتومان را نداریم، اطلاعاتی به زبان آورد که نشان می‌داد از جزئیات زندگی ما باخبرند. تماس گیرنده گفت که اگر خانه‌مان در افغانستان را بفروشیم می‌توانیم این مبلغ را به راحتی تهیه کنیم.

گزارش مرگ
تماس با خانواده 2 کودک برای اخاذی میلیاردی نشان می‌داد که هدف گروگانگیران آشنا اخاذی است. تحقیقات برای شناسایی آدم‌ربایان ادامه داشت تا اینکه عصر جمعه سیزدهم آبان، با پیدا شدن پیکرنیمه جان 2 کودک ربوده شده پرونده وارد مرحله‌ای تازه شد. شامگاه جمعه افرادی که برای هواخوری و تفریح به بوستان ولایت رفته بودند در میان شمشادها با پیکر نیمه جان 2 کودک روبه‌رو شدند که بی‌حال در آنجا رها شده بودند. شاهدان با اورژانس تماس گرفتند و 2 کودک برای درمان به بیمارستان انتقال یافتند. یکی از آنها دختربچه 3ساله و دیگری برادر 5ساله‌اش بود که به‌رغم تلاش پزشکان دختر 3ساله جانش را از دست داد اما پسربچه به هوش آمد و از مرگ حتمی نجات یافت. در این شرایط بود که گزارش این حادثه مرگبار به قاضی محمد تقی شعبانی،  بازپرس جنایی تهران اعلام شد و به دستور وی، گروهی از کارآگاهان جنایی راهی محل حادثه شدند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که 2 کودک، همان خواهر و برادر افغان هستند که عصر چهارشنبه توسط 2 زن خیرنما ربوده شده بودند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که روی بدن 2 کودک آثار ضرب و جرح وجود دارد که نشان از شکنجه آنها داشت.
 از سوی دیگر پزشکان با انجام آزمایش اولیه اعلام کردند که علت مرگ دختربچه یا خفگی بوده یا مسمومیت به‌دلیل مصرف مواد‌مخدر. پسربچه 5ساله هم به‌دلیل مصرف مواد دچار مسمومیت شدید شده بود که خوشبختانه زنده ماند. هم‌اکنون تیم ویژه‌ای ازکارآگاهان جنایی پایتخت، تحقیقات خود را برای کشف اسرار این جنایت و شناسایی 2زن که نقش خیر را بازی کردند و همدستان احتمالی آنها ادامه دارد تا انگیزه‌شان از گروگانگیری مرگبار مشخص شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید