• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
یکشنبه 15 آبان 1401
کد مطلب : 176096
+
-

برداشت 20هزار تن ذرت در کهگیلویه و بویراحمد

میز خبر
برداشت 20هزار تن ذرت در کهگیلویه و بویراحمد

برداشت ۲٠ هزار تن ذرت علوفه‌ای در شهرستان کهگیلویه و بویر احمد پیش‌بینی شده است. به گزارش مهر، رئیس جهادکشاورزی شهرستان کهگیلویه و بویر احمد با اعلام این خبر گفت: سطح زیرکشت ذرت علوفه‌ای در شهرستان ۵۰۰ هکتار بوده که زمان برداشت ذرت از اوایل آبان تا آخر آذرماه است.
حکمت‌الله نریمانی متوسط عملکرد در هر هکتار را ۵۰ تن عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود از کل ۵۰۰ هکتار قریب به ۲۰ هزار تن برداشت ذرت علوفه‌ای از مزارع شهرستان را داشته باشیم.
نریمانی بیان کرد: مدیریت جهادکشاورزی در بحث تأمین نهاده‌ها از قبیل بذر و کودهای شیمیایی حامی کشاورزان است. وی افزود: در طول فصل از ابتدا تا انتهای کشت تمام نکات فنی و لازم در کلاس‌های آموزشی گفته می‌شود.
نریمانی تصریح کرد: در سال‌جاری کشاورزان اکثراً به کشت آبیاری به روش قطره‌ای برای استفاده بهینه از آب به دلیل کمبود بارش باران روی آوردند.
نریمانی یکی از دلایل استفاده از روش قطره‌ای را شدت وزش باد در 2 فصل تابستان و پاییز دانست و بیان کرد: با توجه به این موضوع، ممکن است همه مزارع در روش بارانی به‌صورت یکسان آبیاری نشوند بنابراین روش قطره‌ای برای جذب و صرفه جویی آب به‌صرفه‌تر است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید