• چهار شنبه 28 شهریور 1403
  • الأرْبِعَاء 14 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 18
پنج شنبه 12 آبان 1401
کد مطلب : 175914
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/zmmrm
+
-

تکمیل ویترین افتخار

استقلالی‌ها برای اولین بار فاتح سوپرجام شدند تا فهرست جام‌هایشان تکمیل شود

کوتاه‌تر از گزارش
تکمیل ویترین افتخار

اولین حضور تاریخ استقلال و نساجی در سوپرجام فوتبال ایران، به یک مسابقه پرموقعیت و تماشایی گره خورد. هر کدام از این دو تیم که قهرمان می‌شد، نخستین سوپرجام‌اش را به‌دست آورده بود و این استقلالی‌ها بودند که برای نخستین‌بار این جام را فتح کردند. درست مثل چند مسابقه گذشته، ساپینتو در شروع بازی 2‌مهره ملی‌پوش در کناره‌های دفاع را خارج از ترکیب اصلی قرار داد و این بخش از زمین را با کوین یامگا و جعفر سلمانی پر کرد. همانند جدال آخر لیگ برتر با هوادار نیز، ارسلان مطهری در ترکیب اصلی تیم قرار گرفت؛ بازیکنی که سرنوشت‌سازترین لحظه این مسابقه را خلق کرد و به موقعیتی رسید که ارزش صبر طولانی برای قرار‌گرفتن در ترکیب از شروع فصل را داشت.
برخورد ساپینتو و حمید مطهری برخلاف تقابل آنها در لیگ برتر، نبرد پرگلی نبود. با این حال، بازی با احتیاط مفرط نیز همراه نشد و با وجود خالی‌بودن سکوها، جذابیت‌های زیادی داشت. استقلال مسابقه را با میل هجومی بیشتری شروع کرد و موقعیت‌های زیادی را هم روی دروازه نساجی به‌وجود آورد. با این حال، بهترین و کلیدی‌ترین موقعیت نیمه اول بازی، با پاس عالی مهرداد عبدی به کریم اسلامی ختم شد. مهاجم نساجی در موقعیت کاملا تک به تک با سیدحسین حسینی قرار گرفت اما ضربه را به پای سیدحسین کوبید. برای کاپیتان استقلال، این مهم‌‌ترین لحظه بازی بود. او باز هم در یک موقعیت سرنوشت‌ساز دیگر، خودی نشان داد و ثابت کرد که شایستگی حضور در اردوی تیم ملی را دارد. او در این بازی، صاحب چهارمین جام‌اش با استقلال شد و برای نخستین‌بار، جام قهرمانی را در لباس این باشگاه بالای سر برد. ایستادن حسینی روبه‌روی موقعیت جدی نساجی، آبی‌ها را در مسابقه نگه داشت. در سمت مقابل هم علیرضا حقیقی چند توپ بسیار خوب را از مهدی قائدی گرفت و در لحظاتی از نیمه اول، این بازیکن را کاملا کلافه کرد. قائدی چندبار در یک قدمی باز کردن دروازه نساجی قرار داشت اما در نهایت موفق به انجام این کار نشد. قائدی البته یک‌بار توپ را از خط دروازه حقیقی عبور داد اما کمک داور، این صحنه را آفساید اعلام کرد.
حمید مطهری در بسیاری از دقایق بازی، نگران خط دفاعی تیمش بود و دائما به این بازیکن‌ها تذکر می‌داد که مهاجمان حریف را رها نکنند. این غفلت اما سرانجام برای نساجی دردسرساز شد و روی ارسال کرنر مهدی‌مهدی‌پور، ارسلان مطهری نخستین و تنها گل مسابقه را زد. ارسلان برای مدت زیادی در انتظار این لحظه مانده بود. او هفته گذشته بعد از مدت‌ها در ترکیب ثابت استقلال قرار گرفت و پاس گل داد و این هفته، برای دومین‌بار در تیم ساپینتو، فیکس شد و گل زد. آبی‌ها در تابستان مهاجمان مرکزی پرشماری را به خدمت گرفته‌اند اما به‌نظر می‌رسد بازگشت به ارسلان، بهترین انتخاب کادر فنی این باشگاه بوده است. استقلال البته در ادامه این نیمه هم موقعیت‌های خوبی برای به گل رسیدن داشت. پاس فوق‌العاده مهدی قائدی، می‌توانست محمد محبی را در این نبرد به گل برساند اما واکنش خوب حقیقی و البته ضربه کم‌دقت محبی، اجازه نداد نساجی تا آخرین ثانیه از بازی ناامیدی را تجربه کند.
سوپرجام البته مثل همیشه حواشی خاص خودش را هم داشت. حضور گروهی از هواداران استقلال روی سکوها با اعتراض شدید باشگاه نساجی روبه‌رو شد. بازیکنان این تیم اواخر بازی حتی برای چند دقیقه به کنار زمین آمدند و به این مسئله اعتراض کردند. با وجود بدون تماشاگر اعلام‌شدن مسابقه، آبی‌ها چند هوادار روی سکوها داشتند که مدام به تشویق تیم‌شان می‌پرداختند. این پررنگ‌ترین حاشیه مسابقه‌ای بود که چند درگیری میان بازیکنان 2تیم هم در آن شکل گرفت.
اولین جام ریکاردو ساپینتو، روی نیمکت استقلال در نخستین ماه‌های حضور او در این باشگاه به‌دست آمد. آن‌هم با درخشش و گلزنی بازیکنی که در شروع فصل، مهره مغضوب این مربی بود و حالا به چهره موردعلاقه او در باشگاه تبدیل شده است. این یک برد روحیه‌بخش برای ساپینتو قبل از شروع تعطیلات لیگ برتر بود. حمید مطهری اما در نخستین تجربه حضورش در فینال به‌عنوان سرمربی، بازنده شد. نساجی در این نبرد، شانس رسیدن به دومین جام تاریخش را از دست داد و حالا مطهری باید در تعطیلات، ضعف‌های تدافعی تیمش را برطرف کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید