• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 19 مهر 1401
کد مطلب : 173561
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/DRkLK
+
-

رقابت 84فیلم برای اسکار

۸۴ کشور فیلم منتخب و رسمی خود را برای رقابت در این رویداد سینمایی معرفی کردند.
به‌گزارش ورایتی، ایتالیا (نوستالژیا ساخته ماریو مارتونه)، فرانسه (سنت عمر ساخته آلیس دیوپ)، اسپانیا (آلکاراس به کارگردانی کارلا سیمون)، برزیل (مارس وان ساخته گابریل مارتینز)، مکزیک (باردو ساخته الخاندرو گونزالز ایتاریتو)، ژاپن (پلن ۷۵ ساخته چی هایاکاوا)، لهستان( EO ساخته یرژی اسکولیموفسکی)، کره‌جنوبی (تصمیم به رفتن به کارگردانی پارک چان-ووک)، اتریش (کورساژ ساخته ماریو کروتزر)، سوئد (پسری از بهشت ساخته طارق صالح) و ایران (جنگ جهانی سوم ساخته هومن سیدی) مهم‌ترین فیلم‌های این رقابت محسوب می‌شوند.
کامبوج، مصر، غنا، مالزی، نیجریه، آفریقای جنوبی و زامبیا ازجمله کشورهایی هستند که هنوز فیلمی را به آکادمی ارسال نکرده‌اند.
آکادمی فیلم روسیه نیز پیش از این اعلام کرده به‌دلیل مواضع آمریکا در قبال جنگ اوکراین، جوایز اسکار۲۰۲۳ را تحریم کرده و نماینده‌ای در این رویداد نخواهد داشت و سینمای افغانستان هم با توجه به تحولات سیاسی این کشور، در اسکار۲۰۲۳ نخواهد بود.
رکورد بیشترین حضور کشورها در عرصه اسکار خارجی به سال۲۰۲۰ بازمی‌گردد که با رقابت ۹۳کشور همراه بود و باید دید در اسکار۲۰۲۳ در نهایت چند کشور برای کسب اسکار بهترین فیلم بین‌المللی رقابت خواهند کرد و این رکورد خواهد شکست یا خیر.
فهرست نامزدهای اولیه شاخه شامل ۱۵فیلم در تاریخ ۲۱دسامبر۲۰۲۲ (۳۰ آذر) و 5 نامزد نهایی نیز روز ۲۴ژانویه۲۰۲۳ (۴بهمن) معرفی می‌شوند. مراسم نودوپنجمین دوره جوایز سینمایی اسکار روز ۱۲مارس۲۰۲۳ (۲۱اسفند) در تئاتر دالبی در هالیوود برگزار می‌شود.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید