• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 18 مهر 1401
کد مطلب : 173493
+
-

آشنایی بیشتر نسل آینده‌ساز با میراث تاریخی تهران

برای آشتی و انس آینده‌سازان با تاریخ و فرهنگ غنی تهران باید اقداماتی صورت گیرد

یادداشت
آشنایی بیشتر نسل آینده‌ساز با میراث تاریخی تهران

علیرضا نادعلی-سخنگوی شورای شهر تهران

هفته تهران مانند همه مناسبت‌های ملی و مذهبی، بهانه‌ای است تا به این موضوع(تهران و ظرفیت‌هایش) بیشتر توجه و پرداخته شود. این هفته فرصت مناسبی است تا از طریق اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی افکار عمومی، شهروندان را با جاذبه‌ها و ویژگی‌های تاریخی، بومی، میراث‌فرهنگی و... بیشتر آشنا کرد. در این میان کودکان و نوجوانان که آینده‌سازان کشور هستند، سهم بیشتری دارند؛ چراکه این روزها آنها(کودکان و نوجوانان) به‌واسطه فضای مجازی با رویدادهای سایر کشورها آشنا شده‌اند و از فرهنگ خود فاصله گرفته‌اند. قطعا برای آشتی و انس آینده‌سازان(کودکان و نوجوانان) با تاریخ و فرهنگ غنی تهران باید اقداماتی صورت گیرد و از هفته تهران می‌توان برای رقم زدن این اتفاق استفاده کرد.
مجموعه شهرداری تهران می‌تواند با تمهیداتی مانند پیش‌بینی تخفیف برای بازدید از اماکن تاریخی و... ارائه خدمات در حوزه گردشگری را به‌گونه‌ای مدیریت کند تا خانواده‌ها، نوجوانان و کودکان و به‌طورکلی همگان بتوانند از این امکانات بهره‌مند شوند.  با این اقدام از یک‌سو اطلاعات شهروندان درخصوص میراث و تاریخ تهران افزایش می‌یابد و از سوی دیگر حال خوب برای مردم ایجاد می‌شود.
ستاد میراث‌فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران در حوزه معرفی مکان‌های تاریخی و گردشگری فعال است و از هر فرصتی برای برگزاری تورهای گردشگری از اماکن تاریخی پایتخت استفاده می‌کند. در کمیته میراث‌فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران هم پیگیر تشکیل سازمان گردشگری هستیم تا از این طریق، هم تحولاتی در رونق گردشگری تهران رخ دهد و هم شاهد یکپارچگی در سیاستگذاری‌های مرتبط با حوزه گردشگری باشیم.
سال گذشته هفته تهران با ایام صفر مصادف شد و نتوانستیم از این فرصت برای اجرای رویدادها و جشنواره‌ها استفاده کنیم.
امسال موقعیت خوبی است تا در هفته تهران از طریق برگزاری رویدادها و جشنواره‌ها، نشاط اجتماعی در شهر ایجاد شود. اگرچه متأسفانه اخیرا شرایطی در تهران به‌وجود آمده که رویدادهای جمعی را دستخوش تغییرات کرده و جای اجرای برنامه‌ها و رویدادهای فرهنگی این روزها خالی است. ضرورت دارد شهرداری تهران در فرصت باقی‌مانده با اطلاع‌رسانی درست، اقداماتی انجام دهد تا مردم در برنامه‌های هفته تهران شرکت و از آنها بهره‌مند شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید