• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 30 شهریور 1401
کد مطلب : 172229
+
-

نکته بازی/من و آنچلوتی و اسکولاری

با اخراج رضا پرکاس از نفت آبادان، لیگ برتر یکی از جاذبه‌های مهمش را از دست داد. شرایط آقای پرکاس طوری بود که واقعا تصور می‌کنیم اگر بیشتر در لیگ می‌ماندند، خبرهای جذابی از ایشان می‌شنیدیم. کسی که در بدو ورود به آبادان گفته بود: «من از نظر ملیت ایرانی هستم و از نظر مربیگری آلمانی»، طبیعتا برای روز اخراج هم دیالوگ خوبی کنار گذاشته بود. پرکاس در این زمینه گفت: «حتی دل‌بوسکه، آنچلوتی و اسکولاری را اخراج کرده‌اند. مربیگری همین است.» خب البته ما در جایگاهی نیستیم که عملکرد آقای پرکاس را از نظر فنی و کیفی ارزیابی کنیم، اما جدا عاشق اعتماد به نفس ایشان شدیم. یادش به خیر؛ در کنفرانس اول‌شان هم گفته بودند: «به‌عنوان یک مربی هر لحظه ممکن است جذب بازار آلمان یا کشورهای عربی شوم.»

این بهترین مثال ممکن نبود
امیر قلعه‌نویی از شکل و شیوه قطع همکاری با دراگان اسکوچیچ انتقاد کرده است. سرمربی گل‌گهر می‌گوید مربی کروات تیم ملی را در بدترین شرایط ممکن تحویل گرفت و با بهترین شرایط تحویل داد، اما قدر و منزلتش ادا نشد. امیر حتی به این نکته اشاره کرده که مربی جنتلمن به درد فوتبال ایران نمی‌خورد. خیلی هم عالی، به‌نظر می‌رسد همه با این حرف‌ها موافق هستند، اما مثالی که قلعه‌نویی در تأیید حرفش می‌زند کمی عجیب است: «توخل در بدترین شرایط چلسی را تحویل گرفت و درنهایت اخراج شد، ولی رفتاری که با او صورت گرفت، اخلاق‌مدارانه بود.» از قضا نوع قطع همکاری با توخل هم مخصوصا با توجه به دستاوردهایی که داشت در اروپا بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. امیر می‌توانست حداقل هزار مثال بهتر از قاره سبز پیدا کند!

انصافا پیشرفت که داشتی...
کارلوس کی‌روش نخستین مصاحبه‌اش در ایران را با خبرنگار محبوبش عادل فردوسی‌پور انجام داده که خب چندان دور از ذهن نبود. او در بخشی از این مصاحبه‌گفته است: «اگر در خودم پیشرفتی احساس نمی‌کردم، بازگشت به تیم ملی ایران را نمی‌پذیرفتم.» صددرصد شما پیشرفت داشتی دوست عزیز؛ ناکامی با 2 تیم در مسیر رسیدن به جام‌جهانی مگر چیز کمی است؟ چه‌کسی می‌توانست با کلمبیا و مصر از 5 تورنمنت مختلف دست خالی بیرون بیاید و برای بازگشت به جام‌جهانی متوسل به تیم قدیمی‌اش شود؟ خب اگر عادل اینها را نمی‌پرسد به‌خاطر آن است که زیاد اذیت نشوی، اما حتی بدون سؤال و جواب هم همه ما قبول داریم که شما در این 3 سال پیشرفت کردی. به قول فردوسی‌پور که یک‌بار برای همیشه گفت: «چقدر خوبیم ما!»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید