• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 27 شهریور 1401
کد مطلب : 171825
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/O7lrg
+
-

بازسازی 10 هزار واحد مسکونی سیل زده در اصفهان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: ۱۰هزارو۹۸ واحد مسکونی شهری و روستایی سیل‌زده و زلزله‌زده این استان تا‌کنون با اعتباری بالغ بر ۲هزارو۷۳۰ میلیارد ریال بازسازی شده است.
به‌گزارش ایرنا، غلامحسین خانی افزود: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در بعد درون‌استانی تاکنون موفق به بازسازی این واحدهای شهری و روستایی شده است.
وی ادامه داد: این بنیاد همچنین در قالب ستاد معین بازسازی در مناطق سیل‌زده و زلزله‌زده خارج از استان نیز موفق به بازسازی ۶۳هزارو۸۳۵ واحد مسکونی شهری و روستایی شد که ۵۰هزارو۷۶ واحد شهری و ۱۳هزارو۷۵۹ واحد مسکونی روستایی را در بر می‌گیرد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان ادامه داد: 5هزارو۷۶۲ واحد مسکونی بر اثر بارندگی‌های فروردین۹۸ خساراتی از ۳۰ تا ۱۰۰درصد را متحمل شدند که اعتباری معادل یک‌هزارو۲۱۵ میلیارد و ۵۰۰میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۴۶۱میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند.
وی اضافه کرد: همچنین ۱۳هزارو۵۰۰تن سیمان رایگان برای احداث ۲هزارو۸۰ واحد مسکونی شهری و روستایی و تعمیر 1714واحد اختصاص یافت که به‌صورت کامل جذب شد.
به‌گفته وی، تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت‌ها ظرف سال‌های ۸۴ تا‌کنون بوده است که توانسته نقش مهمی در ارتقای درصد ساختمان‌های مقاوم در روستاها داشته باشد.
خانی تأکید کرد: این تسهیلات تا‌کنون به ۷۹هزارو۳۱۸واحد پرداخت شده که ۶۶هزارو۳۶۳ واحد به پایان کار رسیده است. وی افزود: برای ایمن‌سازی‌ روستاها با همکاری مدیریت بحران استانداری اصفهان مستحدثاتی نظیر پل، کانال و سیل‌بند با اعتباری بالغ بر ۳۱۲میلیاردو۹۲۱میلیون ریال اجرا شده است. مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان افزود: در کنار این پروژه‌ها، طرح‌هایی نظیر احداث ۲۷پایگاه اورژانس، 5پایگاه تله‌متری زلزله‌نگاری ازجمله اقدامات این بنیاد است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید