• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 24 شهریور 1401
کد مطلب : 171664
+
-

بار دیگر سینما و تصویر عاشورا

فیلمی درباره قیام عاشورا ساخته می‌شود. به گزارش همشهری، روز گذشته محسن علی اکبری، تهیه‌کننده سریال نیمه کاره امام حسین(ع) در دهه 80به کارگردانی شهریار بحرانی این خبر را به ایرنا داد که قرار است درصورت موافقت شورای شهر تهران با همکاری شهرداری تهران این پروژه به‌صورت فیلم سینمایی ساخته شود. علی اکبری در این گفت‌وگو اظهار کرده: در جلسه‌ای که همراه با شهریار بحرانی با جناب علیرضا زاکانی، شهردار تهران داشتیم با توجه به توضیحاتی که ما دادیم پذیرفتند که در این کار مشارکت داشته باشند و امیدواریم با موافقت شورای شهر بتوانیم برای تولید این فیلم به‌صورت مشترک در خدمت شهرداری تهران باشیم. وی افزود: سرمایه‌گذار اصلی این کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. البته نهادهای دیگری هم اعلام آمادگی کرده‌اند ولی هنوز به قرارداد نرسیده است. 
وی در پاسخ به این پرسش که نویسنده اثر چه‌کسی خواهد بود، بیان کرد: نویسنده کار داود میرباقری است که در حال آماده‌سازی‌ متن این فیلم است و حداکثر تا پایان ماه صفر آن را به پایان می‌رساند. علی اکبری یادآور شد: مقدمات پیش تولید را طی می‌کنیم تا عوامل را انتخاب کنیم. می‌خواهیم پیش تولیدمان را در همین اربعین و پیش از ماه صفر شروع کنیم. تا ۶ ماه آینده دکورهایمان آماده می‌شوند. 
این تهیه‌کننده سینما در پاسخ به این پرسش که بازیگران اثر چه کسانی هستند، گفت: این کار ۴ بازیگر اصلی دارد که حتما باید ستاره باشند و نزدیک به ۶۰ نفر بازیگر در فیلمنامه هست که دیالوگ دارند و آنان از بین بازیگران خوب سینما و تئاتر انتخاب خواهند شد. ‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید