• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 21 شهریور 1401
کد مطلب : 171297
+
-

راه‌اندازی خانه‌های ایثار و جهاد در محله‌ها

دیروز تعدادی از اعضای شورای شهر تهران پس از استماع گزارش سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس، در صحن پارلمان شهری نظرات و پیشنهاداتی را ارائه دادند که به‌طور خلاصه در زیر می‌خوانید.
نرگس معدنی‌پور: در ادوار گذشته خانه‌های ایثار و جهاد در سراهای محلات راه‌اندازی شدند؛ اما اخیراً فعالیت آنها کم‌رنگ شده است و ازاین‌رو راه‌اندازی و احیای دوباره آنها ضرورت دارد.
زهرا شمس‌احسان: باتوجه‌ به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع‌مقدس، نیاز است برنامه‌هایی برای نسل جدید و همراه کردن دانش‌آموزان با دفاع‌مقدس پیش‌بینی شود. همچنین انتظار می‌رود که نقش خانواده در پیروزی رزمندگان، با استفاده از ظرفیت رسانه‌ای موردتوجه قرار بگیرد و تولید آثار موسیقی، روایات ادبی فاخر، فیلم‌های ارزشمند و... اهمیت دارد.
علی‌اصغر قائمی: یکی از نقاط مناسب برای ساخت یادمان، محدوده شهرک ولیعصر است که سال‌ها قبل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی متولی این کار (ساخت یادمان) شد، اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است و امیدواریم در این دوره شاهد عملیاتی‌شدن این پروژه باشیم.
پرویز سروری: اصلی‌ترین مرکز ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، آموزش‌وپرورش است. اگر بخواهیم تزکیه را ترویج کنیم خاطرات شهدا را باید در اختیار نسل جدید قرار دهیم؛ بنابراین باید همکاری میان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس و آموزش‌وپرورش جدی‌تر از گذشته شود تا بتوان به اهداف موردنظر دست‌یافت.
مهدی پیرهادی: برای آشنایی نسل سوم و چهارم با فرهنگ دفاع‌مقدس باید از روش‌های نوین استفاده کرد. ازاین‌رو می‌توان با تولید انیمیشن و بازی‌های جدید که فراخور ذائقه‌های مختلف باشد، به اهداف موردنظر در این حوزه رسید.
مهدی عباسی: خودروی شهدای هسته‌ای در باغ‌موزه دفاع‌مقدس نگه‌داری می‌شود؛ اما دراین‌خصوص نیاز است تدابیری اندیشیده شود تا این حفاظت و نگهداری باکیفیت بهتری صورت گیرد. همچنین در راستای باغ‌موزه دفاع‌مقدس باید هارمونی و یکپارچگی فضای دفاع‌مقدس با معماری ایرانی - اسلامی رعایت شود. نکته دیگر تولید هدایا و نمادهای مناسبتی و شخصیتی است که با توزیع آنها در میان جوانان و خانواده‌ها می‌تواند به‌عنوان یک سند ماندگار در منازل قرار بگیرد.
سوده نجفی: شهدا جایگاه ویژه‌ای دارند؛ اما متأسفانه شهدای ناجا در این ‌خصوص مغفول مانده‌اند. لذا ضرورت دارد در دوره مدیریت جدید به‌طور ویژه شهدای ناجا مورد توجه و اهتمام ویژه قرار بگیرند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید