• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
سه شنبه 15 شهریور 1401
کد مطلب : 170812
+
-

یک‌سال بدون جام

مدودف، تنیسور روسی با شکست مقابل نیک کریوس جایگاهش را در صدر رنکینگ دنیا از دست داد

یک‌سال بدون جام

دانیل مدودف، مدافع عنوان قهرمانی اوپن آمریکا در یکی از چشم‌نوازترین بازی‌های امسال تیم تورنمنت، ‌برابر آماده‌ترین تنیسور استرالیایی حال حاضر دنیا، چاره‌ای جز قبول شکست نداشت و علاوه بر جام، جایگاهش در رنکینگ را هم از دست داد. به گزارش بی‌بی‌سی‌، مدودف که سال گذشته با اقتدار در این بازی‌ها قهرمان شد، در یک بازی که کلکسیونی از ضربات زیبا و چشم‌نواز از سوی هر دو بازیکن بود، 3بر یک برابر نیک کریوس استرالیایی شکست خورد و وداعی زودهنگام با رقابت‌ها داشت. این شکست، نه فقط شانس مدودف برای قهرمانی پشت به پشت در یو.اس.اوپن را از او گرفت‌، که او را از صدر رنکینگ بهترین تنیسورهای دنیا به پایین کشید.
مدودف 26ساله، بعد از قهرمانی در نیویورک در سال گذشته، فصل را خوب شروع کرد و در اوپن استرالیا در آستانه قهرمانی بود اما بدشانس بود که رافائل نادال، یکی از باشکوه‌ترین بازگشت‌های تاریخ تنیس را برابر او به نمایش گذاشت و جام را از مدودف ربود. تنیسور روس، در اوپن فرانسه در دور چهارم به مارین چیلیچ باخت و در ویمبلدون هم به‌خاطر سیاست‌های تبعیض‌آمیز تورنمنت، نتوانست در بازی‌ها شرکت کند. ویمبلدون امسال به‌خاطر هجوم روسیه به اوکراین، بازیکنان با ملیت روس و بلاروس را از حضور در بازی‌ها منع کرده بود. این بازیکنان، در نیویورک هم به‌عنوان بازیکن آزاد و نه نماینده کشورشان اجازه شرکت در بازی‌ها را داشته‌اند.
با شکست برابر کریوس، مدودف در اوج جوانی و درحالی‌که از نظر بسیاری مستحق بردن یک جام گرنداسلم بود، یک سال را بدون جام سپری کرد و حالا باید دوباره خود را برای فصل بعد آماده کند. مدودف امسال، بعد از نیک کریوس، بیشترین برد را در تور جهانی رقابت‌های تنیس ای‌تی‌پی داشته است. این دو بازیکن در مسابقه سراسر هیجان خود، با انواع ترفندها و ضربه‌های بی‌نظیر، تماشاگران را تا جایی که می‌شد سر کیف آوردند و بازی آنها، برای مدت‌ها از یادها نخواهد رفت.
کریوس که سال‌ها گفته می‌شد استعداد کافی برای بردن دست‌کم یک گرنداسلم را دارد، امسال در آماده‌ترین حالت خود قرار دارد؛ او در ویمبلدون به فینال رسید، جایی که مغلوب نواک جوکوویچ اسطوره تنیس دنیا شد و اینجا هم نشان داده است که توانایی رسیدن به فینال را دارد. در تمام این سال‌ها، کریوس به‌خاطر رفتارهای انفجاری، تمرکز نداشتن، حاشیه‌های زیاد در زمین و خارج از آن و بالا و پایین‌های زیادی که در مدل بازی کردن داشته، ظرفیت و آمادگی ذهنی کافی برای قهرمانی در گرند‌اسلم‌ها را نداشته اما در نیمه دوم فصل، دنیای تنیس شاهد یک کریوس جدید بوده و پیروزی او برابر مدودف ثابت کرد که تنیسور 27ساله، قدم زدن در مسیر تازه‌ای را شروع کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید