• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170325
+
-

با مردم/احکام مربوط به افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی اجرایی نشد

6‌ماه از سال گذشته است و به‌رغم تأکید رئیس‌جمهوری مبنی بر اجرایی شدن افزایش حقوق مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی، هیچ اقدامی صورت نگرفته و در حد وعده و وعید است. همه می‌دانند این قشر جزو ضعیف‌ترین و آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند. از مسئولان عاجزانه تقاضا داریم تا با اجرایی کردن این قانون ما را از شرمندگی خانواده‌هایمان درآورند. دعاگویشان هستیم.
الله‌وردی از تهران

بسیاری از رشته‌های دانشگاهی بازار کار ندارند
متأسفانه بسیاری از رشته‌های دانشگاهی بازار کار ندارند و دانشجویی که چند سال در این رشته‌ها تحصیل می‌کند و وقت و هزینه خود و کشور را صرف می‌کند نهایتا بعد از فارغ‌التحصیلی سر از بازار کار آزاد بی‌ارتباط به رشته تحصیلی‌اش درمی‌آورد. سؤال من این است که اساسا دلیل ایجاد این رشته‌ها در دانشگاه چیست؟ آیا وقت آن نشده که در این مورد بازبینی صورت بگیرد و از اتلاف وقت و هزینه جلوگیری شود؟ 
دانشجویی از تهران

مسیر دفع نخاله، زندگی مردم مهاباد را مختل کرده است
مسیری برای دفع نخاله‌های ساختمانی وجود دارد که کامیون‌ها و وانت‌های بسیاری نخاله‌های خود را در آنجا تخلیه کرده و با ایجاد گرد و خاک و سر و صدا، عرصه را بر ساکنان منطقه تنگ کرده‌اند. اگر مسئولان شهری مهاباد مسیر مربوطه را شن‌ریزی یا آسفالت کنند و یا از کفپوش‌های فومی که در پارک‌ها هم به‌کار می‌رود استفاده کنند قطعا میزان زیادی از این مشکل رفع خواهد شد.
زارعی از مهاباد

پیامک
تأثیر معدل در کنکور فرصت چند باره به ثروتمندان است
 فرزندان افراد ثروتمند با رفتن به مدارس نمونه دولتی و غیرانتفاعی معدل بالا می‌آورند و در نقطه مقابل دانش‌آموزان از قشر ضعیف جامعه خصوصا در شهرستان‌ها به‌دلیل ضعف امکانات و کمبود معلم و غیره به‌رغم توانمندی و استعداد و علاقه‌مندی نمی‌توانند با نمرات و معدل بالا فارغ‌التحصیل شوند. همین موضوع باعث می‌شودکه این افراد امکان ورود به دانشگاه‌های دولتی را پیدا نکنند. از پس هزینه‌های دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی هم که برنمی‌آیند. پس تکلیف این افراد مستعد و مشتاق چیست؟ لطفا مسئولان صدای ما را بشنوند و در این‌باره بازنگری کنند تا قشر ضعیف جامعه دچار آسیب مضاعف نشوند.
فتحی از لنده کهگیلویه و بویراحمد

غرب تهران مملو از کودکان کار و متکدی شده است
 تعداد کودکان کار و متکدی در شهر بسیار زیادشده و چهارراه و میدانی نیست که درآن کودک کار نباشد. در میدان سرو، چهارراه بیمارستان آتیه، چهارراه پاکنژاد، خیابان دادمان و چهارراه ایران‌زمین، این کودکان به وفور دیده می‌شوند. ما حتی دل‌مان نمی‌آید برای بچه‌های‌مان یک بیسکوئیت بخریم. این وضعیت از صبح زود تا پاسی ازشب ادامه دارد و باعث می‌شود افرادی مثل من که جزو طبقه متوسط جامعه هستیم زندگی به کام‌شان تلخ شود؛چون نه می‌توانیم از همه این کودکان حمایت کنیم و نه می‌توانیم درخواست فرزندان‌مان را نادیده بگیریم. بماند که این وضعیت چهره شهر را نازیبا و آزاردهنده کرده است.
جاوید از تهران 

پیام
مشکل بی‌آبی همدان با مسکن موقت حل نمی‌شود
مدت‌هاست شهر همدان مشکل آب دارد و مسئولان هر بار راهی ارائه می‌کنند که به‌نظر می‌رسد بیشتر موقتی و مسکن است. اگر راهکارهاجواب داده بود، این وضع مردم نبود.
کاظمی از همدان

 

این خبر را به اشتراک بگذارید