• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 10 شهریور 1401
کد مطلب : 170312
+
-

زنان سرپرست خانوار‎ 80درصد مددجویان کمیته امداد استان تهران

مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان تهران گفت: 80درصد از جمعیت تحت پوشش کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان تهران را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
سیدابوالفضل پرپنچی در نشست خبری خود با اشاره به برنامه‌های حمایتی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از زنان سرپرست خانوار، ایجاد بسترهای اشتغال و کمک در جهت استقلال این افراد را از مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد برشمرد و یادآور شد: «علاوه بر زنان سرپرست خانوار دریافت‌کننده مستمری ماهانه بانوان سرپرست خانواری که به‌صورت موردی نیازمند دریافت کمک و حمایت کمیته امداد امام‌خمینی(ره) باشند می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند. به‌گفته او، ۸۲هزارو۲۷۶ خانوار (۱۴۲هزارو۴۶۳نفر) در استان تهران تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند (حدود ۲درصد جمعیت خانواری استان) و ۷۳هزارو۲۵۲خانوار معیشت‌بگیرند. مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان تهران ادامه داد: «علاوه بر این ۹۰۲۴خانوار مددجوی تک‌خدمتی تحت پوشش کمیته امداد استان تهران وجود دارد.»
پرپنچی با اشاره به اینکه بالغ برهزارمرکز نیکوکاری در استان وجود دارد، یادآور شد: این مراکز نیز کمک‌هایی را به جامعه هدف ارائه می‌کنند.
او ادامه داد: از میان خانوارهای تحت پوشش، ۸۷۸۶خانوار دارای سرپرست سالمند و ۲۳۱۶خانوار دارای سرپرست زندانی هستند.
پرپنچی خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون به ۲۴۳نفر در زمینه امر ازدواج کمک شده است. همچنین ۴۰۸۷خانوار دارای بیمه‌های اجتماعی هستند. مدیرکل کمیته امداد استان تهران در ادامه به آمارهای حوزه مشارکت‌های مردمی اشاره کرد و گفت: «این آمارها حکایت از این دارد که تعداد ایتام تحت پوشش ۵۵۲۰نفر و تعداد محسنین ۱۷هزارو۱۱۷نفر است.»
به‌گفته او، ۸۷هزارو۱۵۴حامی از خانواده‌های ایتام و محسنین حمایت می‌کنند که حدود ۹۷میلیاردتومان کمک‌های ۵ماهه سال‌جاری بوده که از طریق اکرام و محسنین به خانواده‌ها کمک شده است. پرپنچی با بیان اینکه ۳۲۰هزارو۸۴۴صندوق صدقات در استان وجود دارد، گفت: مبلغ درآمدی صدقات در ۵ماهه سال‌جاری ۲۳میلیارد تومان بوده است. او ادامه داد: البته ۷۱۴مرکز نیکوکاری و تشکل‌های مردمی فعال نیز وجود دارد، گفت: درآمد آنها حدود ۶۲۸میلیارد بوده است که به جامعه هدف (نیازمندان تحت پوشش خود و نیازمندان تحت پوشش امداد) خدمات ارائه کردند.
مدیرکل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) استان تهران درخصوص اطعام مهدوی هم گفت: در سال‌جاری ۲میلیون‌و۸۴۳هزار و ۵۸۰پرس غذای گرم میان نیازمندان به ارزش ۲۷۹میلیاردتومان توزیع شد. همچنین یک‌میلیون و ۳۲۵هزارو۱۹۳مورد افطاری ساده و ۲۱۹هزارو۵۷۷ بسته غذایی توزیع شد. او درخصوص عملکرد معاونت خودکفایی و اشتغال طی ۵ماه گذشته گفت: از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون با حمایت از ۱۵هزارو۳۲۴ خانوار در زمینه طرح‌های اشتغال‌زایی و پرداخت ۱۴۳میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه، زمینه خودکفایی 451خانواده را در طول سال فراهم کرده‌ایم. پرپنچی در ادامه از وجود 3500فرصت شغلی آماده برای متقاضیان آماده به‌کار خبر داد و گفت: مبلغ تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) از 100میلیون تومان به 300میلیون تومان افزایش یافته است. 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید