• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
دو شنبه 7 شهریور 1401
کد مطلب : 169920
+
-

طرح ۳ماهه «راه خدمت» در مناطق کلید ‌خورد

خدمات شهری
طرح ۳ماهه «راه خدمت» در مناطق کلید ‌خورد

مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری از آغاز طرح ۳ماهه «راه خدمت» خبر داد و گفت که این طرح با حضور تمام دستگاه‌های نظارتی و ستادی در حوزه نگهداشت شهری طی 3ماه (11هفته) در مناطق 22گانه تهران اجرا می‌شود.
به گزارش همشهری، حل معضلات شهری با استفاده از تمام ظرفیت‌های ستادی و اجرایی، ایجاد یکپارچگی و هم‌افزایی بیشتر میان واحدهای ستادی در حوزه نگهداشت، ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان، افزایش رضایتمندی مردم و... مهم‌ترین اهداف این طرح هستند. آنطور که رضا محمدی عنوان کرده، نگهداشت شهر وظیفه ذاتی شهرداری تهران است و هیچ‌گاه از آن غفلت نمی‌کند. به‌گفته او طرح راه خدمت مهم‌ترین طرح اجرایی و طرحی نو در پایش عملکرد مناطق است؛ چراکه در طرح‌های قبل دستگاه‌های نظارتی شهرداری تهران، ارزیابی عملکرد واحدهای تخصصی را به‌عهده داشتند اما در این طرح از توان اجرایی و امکانات ستادی مناطق برای رفع مشکلات محله‌ها استفاده شده و ارزیابی دقیق عملکرد توسط دستگاه‌های متولی (سازمان بوستان، پسماند و...) انجام می‌شود.
محمدی در تشریح مراحل شناسایی مشکلات هم اینگونه گفت: «شهرداران مناطق از طریق اطلاعات سامانه‌های ارتباطات مردمی و نظرات کارشناسی حوزه‌های اجرایی منطقه و نواحی، مشکلات و معضلات را احصا کرده و پس از جمع‌آوری اطلاعات، مأموریت‌ها را تعریف و در دستور کارگروه تخصصی در حوزه‌های مختلف اعم از خدمات شهری و فضای سبز و... قرار می‌دهند.» طرح، روز پنجشنبه با اجرا در مناطق 4و 13 رسماً کلید خورد.
به‌گفته مدیرکل هماهنگی، نظارت و پیگیری امور مناطق شهرداری در این طرح با حضور نیروهای ستادی و اجرایی اقداماتی در حوزه فنی و عمران (مرمت و مناسب‌سازی معابر پیاده و لکه گیری آسفالت کوچه ها و خیابان‌ها و ...) در حوزه خدمات شهری (شست و شوی معابر، نهرها، لایروبی کانال ها، شست و شوی ایستگاه‌های اتوبوس و المان های شهری و ...) حوزه فضای سبز (بازپیرایی شمشادها، آبیاری فضاهای سبز شهری و ...) حوزه پسماند (جمع آوری زباله‌ها، تخلیه و شست‌و‌شوی مخازن زباله، مرمت سطل های زباله بوستانی و ....) حوزه حمل و نقل (رفع مشکل روشنایی ایستگاه‌های اتوبوس، بهبود وضعیت پایانه های تاکسی و ....) انجام می شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید