• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 27 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 16525
+
-

مدیرعامل خانه سینما:

عده‌ای سینما را باعث گسترش طلاق و اختلاس‌های میلیاردی می‌دانند!


هفتمین شب فیلمنامه نویسان سینما با معرفی برترین‌های شاخه‌های مختلف درحالی برگزار شد که مدیرعامل خانه سینما در سخنانی به رفتارهای غیرمنصفانه با سینما انتقاد کرد.

شامگاه سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه، هفتمین شب فیلمنامه نویسان با حضور هنرمندان سینما در خانه سینما برگزار شد.

در ابتدای این نشست، کامران ملکی به حاضران در این مراسم خوشامد گفت و با اشاره به نخستین شب کانون فیلمنامه نویسان در ۱۲ سال پیش بیان کرد: «برگزاری این جشن طی این سال‌ها با وقفه مواجه شد اما امروز امیدواریم این جشن از این به بعد هر سال در روز بزرگداشت فردوسی برگزار شود.»

پس از ملکی مدیرعامل خانه سینما پشت تریبون قرار گرفت: «مناسبت امروز سپاس از شراره اصلی یک فیلم است. چگونه می‌توان صاحب یک سینمای بالای ۱۰۰ سال باشیم اما نشانی از شاهنامه در این سینما نباشد؟ نسبت ما به‌عنوان سینماگر با شاهنامه چگونه است و تا چه اندازه با آن آشنا هستیم. شاهنامه در کنار ما است و هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌کنیم و این مسئله قابل‌قبول نیست.»

منوچهر شاهسواری گفت: «سینمای ما اگر نتواند راز میهن دوستی را به مخاطب منتقل کند یک روزی فردوسی از ما می‌خواهد که پاسخگو باشیم.»

این سینماگر با اشاره به اینکه سینمای ایران دائما مورد اتهام است، گفت: «چه‌کسی باید از حیثیت سینما دفاع کند؟ متأسفانه عده‌ای فکر می‌کنند سینمای ایران باعث طلاق، اعتیاد و یا اختلاس‌های میلیاردی در جامعه است ولی ما برابر این نظرها سکوت می‌کنیم. حتی سال گذشته یک مرکز تحقیقاتی تشکیل دادند و سینما را زیر سؤال بردند ولی هیچ‌کس صدایش درنیامد.»
وی بیان کرد: «این سینما در طول سال‌های گذشته با صبوری راه خود را رفته است. ما گاهی خودمان را به نشنیدن می‌زنیم زیرا هیچ کدام از ما عاشق جنجال نیستیم اما اگر نتوانیم درباره ایرادات خود صحبت کنیم از جای دیگری با صدای بلند این ایرادات را فریاد می‌زنند.»

در این مراسم رضا مقصودی، فیلمنامه‌نویس و کارگردان سینما نیز در سخنانی به  امنیت شغلی گریز زد: «شنیدم دریافت پروانه ساخت با تغییرات خوبی در حوزه امنیت شغلی همراه بوده است و با دو مرحله‌ای شدن صدور مجوزها باید تأییدیه برخی صنوف را داشته باشند که البته ۲صنف بازیگران و فیلمنامه نویسان از این امر مستثنا شده‌اند، این در حالی است که بسیاری از فیلمنامه‌نویسان از همین راه درآمد دارند و باید این امر مورد توجه قرار گیرد. خوشحالیم شاهسواری از صنوف در وزارت ارشاد حمایت می‌کند و امیدوارم به مسئله فیلمنامه‌نویسان توجه کند.»

در این نشست، لوح تقدیر فیلمنامه‌نویسان اهدا شد. لوح تقدیر بهترین دیالوگ‌نویسی به بهنام بهزادی برای فیلم «وارونگی» تقدیم شد. وی بعد از دریافت جایزه گفت: «من وقتی در جمع فیلمنامه نویسان قرار می‌گیرم به آنها حسادت می‌کنم چرا که این کار خلاقانه‌ترین بخش یک فیلم است. مسئله دیگر این است که نگارش فیلمنامه یک کار جمعی است.»

جایزه بهترین پیرنگ داستانی به فیلمنامه «اسرافیل» از آیدا پناهنده و ارسلان امیری تعلق گرفت.

همچنین فیلمنامه «برادرم خسرو» نوشته احسان بیگلری و پریسا هاشم‌پور برای بهترین شخصیت پردازی لوح تقدیر دریافت کرد. هاشم‌پور گفت: «دیده شدن و جایزه گرفتن از این صنف بسیار مهم است. بیگلری نیز از دریافت این جایزه ابراز خوشحالی کرد.» لوح تقدیر بهترین فیلمنامه هم به «فروشنده» نوشته اصغر فرهادی اهدا شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید