• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
یکشنبه 12 تیر 1401
کد مطلب : 165090
+
-

گرینویچ/سندرم قلب شکسته


ادینبورگ: سالانه هزاران نفر دچار «کاردیومیوپاتی تاکوتسوبو» یا همان «سندرم دل شکسته» می‌شوند که خود به تنهایی عامل یک تا 2درصد سکته‌های قلبی است. براساس مطالعات پیشین، زنان به‌مراتب بیشتر از مردان از این عارضه رنج می‌برند. هم‌اکنون درمان مؤثری برای تسکین دل‌های شکسته معرفی نشده است. حالا محققان دانشگاه ابردین اسکاتلند به‌دنبال یافتن راهی علمی و مؤثر برای نجات این افراد هستند. محققان در تلاش هستند تا با تمرین‌های بهبود‌سازی و درمان‌های روانشناختی راهی برای درمان این افراد پیدا کنند. این تحقیق 3سال به درازا خواهد کشید و 90 نفر را تحت مراقبت قرار خواهد داد. این تحقیقات فاقد هرگونه اطلاعات بالینی قبلی است و به نوعی یک تحقیق کاملا نو محسوب می‌شود. به‌گفته مسئولان این تحقیق پزشکی، آنچه مسلم است این است که مردان و زنان به‌طور یکسان دچار آسیب ناشی از شکسته شدن دل نمی‌شوند و در نتیجه نمی‌توان از یک درمان مشخص برای همه این افراد استفاده کرد.

حکم قاچاق با پهپاد

 لیل: دادگاه رسیدگی به پرونده قاچاق پهپادی مواد‌مخدر به داخل زندانی در شهر لیل فرانسه با صدور حکمی متهم جوان را محکوم کرد و برای وی مجازات حبس برید. یک زندانی همدست که او نیز به قاچاق و توزیع مواد‌مخدر در بازداشتگاه اقدام می‌کرد براساس حکم دادگاه به 8ماه مجازات مضاعف حبس محکوم شد. این فرد اعتراف کرده بود که یکی از بسته‌های ارسالی از سوی قاچاقچی 19 ساله را از پشت پنجره سلولش که میله‌های آن آسیب دیده، دریافت کرده است. پلیس قضایی فرانسه که پیش‌تر نسبت به تحویل شبانه مواد‌مخدر به زندانیان بازداشتگاه شهر لیل و ارسال بسته‌های کوچک حاوی مواد به داخل این بازداشتگاه از طریق پهپاد مطلع شده بود، به‌مدت 3شب متوالی با استقرار مامورانی ویژه اوضاع، در اطراف بازداشتگاه زیرنظر گرفت.

هجوم‌ حلزون‌های غول‌آسا

فلوریدا: هفته گذشته مقام‌های ایالتی فلوریدا، به‌دلیل مشاهده دوباره گونه‌ای حلزون مهاجم، برای ساکنان شهرستان پسکو فلوریدا دستور قرنطینه صادر کردند. به‌گفته بخش کشاورزی فلوریدا، پس از اجرای دستور قرنطینه، یکی از ادارات این بخش که وظیفه کنترل آفات را بر عهده دارد عملیات پاکسازی منطقه را آغاز کرده است. به گزارش ایندیپندنت، این حلزون غول‌پیکر آفریقایی «یکی از مضرترین» گونه‌های نرم‌تنان در جهان است که با اندازه غیرمعمول، توانایی خوردن ۵۰۰گیاه مختلف و همچنین رنگ و گچ را دارد و نیز با قدرت تولیدمثل بالا به‌سرعت می‌تواند به مناطق اطراف نفوذ کند و به تهدیدی برای پوشش گیاهی و زیرساخت‌ها تبدیل شود. این حلزون آفریقایی در 4ماهگی می‌تواند هزاران تخم بگذارد و اندازه هریک از این حلزون‌های متولدشده در بزرگسالی به 8 اینچ(20.23سانتی‌متر) نیز می‌رسد. نکته جالب، اما ترسناک درباره حلزون‌های آفریقایی این است که برای محافظت از خود در برابر آب‌وهوا و شرایط نامناسب می‌توانند یک سال به حالت «غیرفعال» و درحالی‌که در خاک مدفون شده‌اند، زنده بمانند. ازجمله خطرهای جدی اینگونه حلزون برای انسان، خطر بیماری مننژیت است، زیرا این نرم‌تنان حامل «کرم انگلی ریه موش» و عامل این بیماری در انسان‌ محسوب می‌شوند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید