• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163773
+
-

فراموشی زودرس

ستاره‌هایی که کسی خبر ندارد هنوز فوتبال بازی می‌کنند

فراموشی زودرس

با بازنشستگی کارلوس ته‌وس که بلافاصله به همراه برادرانش سرمربی تیم روساریو سانترال آرژانتین شدند و همچنین مکسی لوپس که قصد دارد باشگاه بیرمنگام را در چمپیونشیپ انگلیس بخرد، تازه آدم یادش می‌افتد که این ستاره‌ها هنوز هم بازی می‌کنند. پارسال آرین روبن پس از یک‌بار خداحافظی از فوتبال به باشگاه خرونینخن پیوست و دوباره خودش را بازنشسته کرد. همین الان فرانک ریبری در 39سالگی، زلاتان در 41سالگی و بوفون در 43سالگی همچنان مشغول بازی هستند. زلاتان توی چشم است و ممکن است پس از جراحی زانو همچنان با میلان ادامه دهد اما بازی‌های ریبری و بوفون را کمتر کسی دنبال می‌کند. مارسلو، گرت بیل و دنی آلوز از رئال و بارسا خداحافظی کرده‌اند اما در تیم‌های دیگر ادامه می‌دهند و ممکن است خیلی زود فراموش شوند. آیا کسی اینیستا را یادش می‌آید؟ او در لیگ ژاپن با ویسل کوبه در 38سالگی در قعر جدول جی‌لیگ حضور دارد و در این تیم بازی می‌کند.
2‌نام از این ستاره‌های فراموش شده فوتبال که باورش سخت است تا این فصل هم بازی می‌کردند و هنوز می‌خواهند ادامه دهند، فابرگاس و ماریو گوتزه هستند. فابرگاس قهرمان جهان و یورو و کاپیتان سابق آرسنال و بازیکن چلسی و بارسلونا مدتی در باشگاه موناکو عضویت داشت و حالا که قراردادش تمام شده، یادمان آمده که او هم هنوز بازنشسته نشده است. سسک فابرگاس 35ساله است. این را هم درنظر داشته باشید که مودریچ با این کیفیت که همگان او را تحسین و ستایش می‌کنند و در لالیگا و لیگ قهرمانان و تیم ملی کرواسی می‌درخشد، به‌زودی 37ساله می‌شود! فابرگاس زمستان ۲۰۱۹ از چلسی راهی موناکو شد اما در فصل 22-2021به‌دلیل مصدومیت‌های مختلف، تنها 5بار برای این تیم به میدان رفت؛ ۶۸‌بازی، 4گل، 9پاس گل.
ماریو گوتسه که در ایران به گوتزه شناخته می‌شود زننده گل قهرمانی آلمان در جام جهانی2014در برزیل بود. باورش سخت است اما گوتزه تازه وارد 30سالگی شده اما انگار هزار سال است از فوتبال خداحافظی کرده! گوتزه یکی از بازیکنانی است که بایرن‌مونیخ او را از دورتموند دزدید، اما از این بازیکن خیری ندید. او این فصل را در لیگ هلند و باشگاه آیندهوون سپری کرد اما موفقیتی نداشت. قرارداد گوتزه با آیندهوون تا تابستان ۲۰۲۴ اعتبار دارد اما 3‌باشگاه بزرگ تمایل دارند با پرداخت ۴‌میلیون یورو بند فسخ او، این بازیکن فراموش شده را در همین تابستان به خدمت بگیرند. از بنفیکا، اینتراخت فرانکفورت و اینتر مایامی به‌عنوان مشتریان مهاجم آلمانی یاد می‌شود که به‌نظر می‌رسد آمریکا مقصد مناسب‌تری برای بازیکنی باشد که در 30سالگی دچار پیری زودرس شده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید