• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 30 خرداد 1401
کد مطلب : 163761
+
-

آماربازی

7.16
تیم منتخب لیگ برتر فوتبال طی روزهای گذشته در این ستون معرفی شد. اما به تازگی سایت متریکا اقدام به معرفی تیم‌های دوم و سوم فصل هم کرده است. با عبور از 11بازیکن برتر لیگ که تیم منتخب را تشکیل داده بودند به 11نفر دوم می‌رسیم که امتیازات بسیار کمی برای حضور در آن تیم کم آوردند. درون دروازه تیم منتخب «ب» نام سیدحسین حسینی دروازه‌بان تیم قهرمان را می‌بینیم که فقط 4صدم امتیاز برای حضور در تیم «الف» کم آورد و عنوان بهترین دروازه‌بان فصل را به محمدرضا اخباری بخشید. حسینی با نمره 7.16 دروازه‌بان تیم منتخب دوم متریکا است و در خط دفاعی نیز 2 استقلالی دیگر را در دفاع چپ و راست می‌بیند. صالح حردانی و جعفر سلمانی مدافعان چپ و راست تیم منتخب «ب» هستند.

7.12
در تیم منتخب اول، استقلال با 4بازیکن بیشترین نماینده را داشت. در تیم منتخب دوم هم استقلال به همراه پرسپولیس با 3بازیکن صاحب بیشترین سهمیه هستند. 3بازیکن استقلال را که شناختید، 3بازیکن پرسپولیس هم علی نعمتی در خط دفاعی، وحید امیری و میلاد سرلک در خط میانی هستند. نعمتی با نمره 7.11 بهترین مدافع تیم «ب» و سرلک با نمره 7.12 بهترین هافبک این تیم است. جالب اینکه در خط دفاعی و در کنار 2استقلالی و یک پرسپولیسی که نام‌شان را خواندید، چهارمین نفر گئورگی گولسیانی است که او هم به تازگی پرسپولیسی شده است. گولسیانی با نمره 7.08 چهارمین مدافع برتر فصل گذشته در دفاع میانی بوده است. سپاهان علاوه بر او شهریار مغانلو را هم در تیم «ب» دارد.

7.11
در کنار 3استقلالی، 3پرسپولیسی و 2سپاهانی، 3بازیکن باقیمانده تیم منتخب «ب» را ستاره‌های 2 تیم صنعتی استان کرمان تشکیل می‌دهند. مرتضی تبریزی امسال در ترکیب گل‌گهر درخشش خوبی داشت و بعد از افولی دو سه ساله به یکی از بازیکنان درخشان فصل تبدیل شد. او با 7گل و 4پاس گل به نمره 7.09 رسید و در تیم منتخب دوم قرار گرفت. مس رفسنجان هم 2 نماینده در تیم منتخب «ب» دارد. مجید علیاری در خط حمله با نمره 7.04 به زوج شهریار مغانلو بدل شده است. محسن آذرباد، پدیده دیریافته فوتبال ایران هم با 10پاس گل در جمع برترین گل‌سازان فصل قرار گرفت و تازه در 32سالگی کشف شد. او با کسب نمره 7.11 به ترکیب تیم منتخب دوم فصل رسیده و از سرلک فقط یک‌صدم امتیاز کمتر دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید