• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
پنج شنبه 1 اردیبهشت 1401
کد مطلب : 158919
+
-

استقبال از بخش حجاب در نمایشگاه قرآن

بخش حجاب و عفاف نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با 163 غرفه توانسته مخاطبان زیادی را جلب کند

نمایشگاه
استقبال از بخش حجاب در نمایشگاه قرآن

هلیا نصیری- روزنامه‌نگار

5روز از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم می‌گذرد. نمایشگاهی که به سنت همیشگی هر سال در ماه مبارک رمضان به‌مدت یک‌ماه برگزار ‌می‌شود و حالا در این دوره زمان برگزاری‌اش 2هفته است. علاوه‌بر بخش‌های مختلف نمایشگاه، یکی از بخش‌های پرطرفدار، بخش حجاب و عفاف است؛ بخشی که طراحان چادر و مانتو و پوشاک اسلامی آخرین تولیدات خود را به نمایش می‌گذارند اما آنچه در این طرح‌ها به‌عنوان کمبود به چشم می‌خورد عدم ‌استفاده تولیدکنندگان از رنگ‌های مختلف است. موضوعی که در سال‌های اخیر هم به آن اشاره شده است.
به عقیده برخی از کارشناسان، تنوع تولیدات می‌تواند باعث حضور مخاطبان از هر قشری در بخش حجاب نمایشگاه قرآن باشد. در این دوره بخش حجاب و عفاف 163غرفه دارد. علاوه‌بر بخش حجاب، بخش هنری این نمایشگاه هم مخاطبان خاص خودش را دارد؛ در شب‌های گذشته غرفه سینما ماندگار تحلیل فیلم «ملک سلیمان» را داشت. این فیلم با حضور کارشناسان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
از دیگر بخش‌های نمایشگاه، غرفه خادمان قرآن است. این غرفه حدود 150مترمربع را به‌خود اختصاص داده است. این بخش به معرفی چهره‌های ماندگار و خادمان قرآنی می‌پردازد. امسال در این بخش از کتاب ستاره‌ها در 2جلد با عنوان شرح حال و زندگی خادمان قرآن در 26دوره گذشته رونمایی می‌شود.
همچنین خادمان قرآن نیز با حضور رئیس‌جمهور تکریم می‌شوند.

مکث
نمایشگاه قرآن یک‌ساعت زودتر تعطیل می‌شود

به‌گفته معاون اجرایی نمایشگاه، در این دوره از برپایی نمایشگاه قرآن درخصوص حمل‌ونقل عمومی مردم تمهیدات لازم با شهرداری تهران اندیشیده شده است. همچنین مترو با افزایش یک‌ساعت‌ونیم به ساعت کاری‌اش در شب‌های رمضان و به‌صورت ۲۴ساعته در شب‌های قدر در خدمت روزه‌داران و شب‌زنده‌داران خواهد بود.
در فضای نمایشگاه بیش از ۴۵کمیته وجود دارد؛ علی‌الخصوص بخش‌های عفاف و حجاب، کودک و نوجوان و بازی‌های یارانه‌ای و در بخش بین‌المللی نیز استادانی حضور دارند؛ همچنین از بیش از ۸۰نوآوری رونمایی شده و در معرض دید مردم قرار داده شده است. معاون اجرایی نمایشگاه همچنین اضافه کرد: «در شب‌های قدر شبستان مصلای امام‌خمینی(ره) میزبان شب‌زنده‌داران خواهد بود. در این فضا، بخش مشاوره طراحی شده که برای شب‌های قدر امکان جمع‌آوری راحتی دارد. در شب‌های قدر غرفه‌های ابتدایی در قسمت شبستان جمع می‌شوند و به بخش دیگری از فضای مصلی انتقال پیدا می‌کنند تا شبستان مصلای امام‌خمینی(ره) آماده میزبانی از مردم خداجو باشد. همچنین بیست‌ونهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در شب‌های قدر یک‌ساعت زودتر به‌کار خود پایان خواهد داد.» نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۲۷فروردین تا ۹اردیبهشت۱۴۰۱ در مصلای امام‌خمینی‌(ره) برگزار می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید