• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 26 اسفند 1400
کد مطلب : 156851
+
-

خبر ‌/دام، جاده و معدن نباید عامل تخریب محیط‌زیست باشد

معاون محیط‌زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: فعالیت‌های توسعه‌ای به‌ویژه در بخش‌های جاده و معادن نباید مخرب محیط‌ زیست باشد.
به‌گزارش ایرنا، حسن اکبری گفت: توسعه جاده‌ و معدن با کم‌توجهی به دستورالعمل‌های زیست‌محیطی، حیات محیط‌زیست را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد. بنابراین فعالیت‌های انسانی باید به گونه‌ای پیش رود تا تهدیدی برای محیط‌ زیست نباشد.
وی افزود: جمعیت جانورانی مانند آهو، گورخر و یوزپلنگ آسیایی، به‌دلیل نامهربانی‌های انسان با طبیعت، کاهش قابل توجهی دارد که تقویت مشارکت همگانی در حفاظت از محیط‌زیست برای جبران این مسئله کمک‌کننده است.
اکبری با اعلام این‌ که تعداد دام ‌ بیش از ظرفیت مجاز مراتع، از دیگر عوامل تهدید‌کننده محیط‌ زیست است که باید این موانع با اصلاح و بازنگری مجوزها رفع شود، گفت: برای تداوم حیات و حفاظت محیط‌ زیست باید مدیریت مصرف آب بهبود یابد و صرفه‌جویی در مصرف آب بین آحاد جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مشارکت همگانی در حفاظت از محیط‌ زیست یک ضرورت انکارناپذیر است که باید این فرهنگ بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.
معاون محیط‌ زیست‌ طبیعی و تنوع‌زیستی سازمان حفاظت محیط‌ زیست تأکید کرد: در گذشته بیش از ۱۰۰رأس آهو در کشور زیست داشتند، اما اکنون جمعیت این گونه به کمتر از ۲۰رأس رسیده است.
وی افزود: گله‌های چندده‌هزاری گورخر ایرانی در گذشته در عرصه‌های محیط‌ زیست جولان می‌دادند، اما اکنون جمعیت این گونه ارزشمند به یک‌هزار رأس رسیده است. به‌گفته اکبری، جمعیت یوزپلنگ آسیایی ایران نیز روزگاری در گستره جغرافیایی  مشهودکشور بود، اما اکنون جمعیت این گونه نادر به بخش‌هایی محدود از کشور کاهش یافته است.


۲ دوز واکسن بزنید و سفر کنید
ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد: افرادی که ۲دوز واکسن دریافت کرده‌اند، طی ایام نوروز۱۴۰۱ می‌توانند به مسافرت بروند.
به‌گزارش وزارت میراث فرهنگی، طبق مصوبه دیگر این ستاد، تاسیسات گردشگری نیز برای فعالیت، ملزم به دریافت کیوآرکد شده‌اند. فعالان تأسیسات گردشگری برای دریافت کیوآرکد باید به سامانه جانا به آدرس الکترونیکی https://myst.mcth.ir/login.aspx مراجعه و نسبت به‌ به‌روزرسانی و ثبت اطلاعات پرسنل خود اقدام و آن را در محل مناسب نصب کنند.

تفاهم وزارت میراث فرهنگی و همراه اول در توسعه گردشگری هوشمند

آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مشارکت در زمینه گردشگری هوشمند بین وزارت میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و همراه اول با حضور علی‌اصغر شالبافیان، معاون گردشگری و حمید بهروزی، قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول برگزار شد.
به ‌‌گزارش همشهری، معاون گردشگری در مراسم امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد: با پیشنهاد و‌ پیگیری متقابل از سوی وزارت میراث فرهنگی و‌ همراه اول، محورهای همکاری متقابل استخراج شد که بر اساس آن برای ارائه بهتر خدمات گردشگری، از ظرفیت‌های همراه اول در حوزه‌های مختلف استفاده می‌شود. حمید بهروزی، قائم‌مقام همراه اول نیز اعلام کرد: این تفاهم‌نامه با هدف تسهیلگری در امر گردشگری و در ادامه انجام مسئولیت اجتماعی همراه اول امضا شد تا در توسعه زیرساخت‌‌ها و پلتفرم‌های لازم گردشگری، همکاری با وزارت میراث ‌فرهنگی آغاز و به تمامی گردشگران داخلی و خارجی سرویس‌های مورد نظر ارائه شود. او گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، هرگونه سرویس هوشمند و دیجیتال تا پایه‌ای (سیم کارت) که منجر به ارائه خدمات بهتر به گردشگران شود طی مدت 5سال ارائه خواهد شد.
 بهروزی گفت: برای ایام نوروز تنها خدمات سرویس‌های پایه‌ای برنامه‌ریزی شده است. قائم‌مقام مدیرعامل همراه اول همچنین درباره صدور سیم‌کارت برای گردشگران خارجی گفت: برای اهراز هویت که از الزامات صدور سیم کارت است، در حال تعامل با رگولاتوری هستیم که امکان صدور سیم‌کارت برای گردشگران خارجی میسر شود. این تفاهم‌نامه با موضوع همکاری مشترک برای تحقق اهداف تعریف‌شده و همچنین توافق برای تنظیم یک برنامه جامع مشارکتی بر اساس زمان‌بندی در شکل‌گیری و توسعه گردشگری به امضای طرفین رسید. مشارکت در شکل‌گیری زیرساخت‌ها و مولفه‌های گردشگری هوشمند در کشور، مقصد هوشمند، تجربه هوشمند، مدیریت تعاملات خارجی با افراد، نهادها و سازمان‌های دولتی و خصوصی و زیست‌بوم تجاری هوشمند، مشارکت در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های اطلاعاتی، تبادلی و پردازشی هوشمند برای جمع‌آوری، تشخیص روابط، تلفیق و استفاده هوشمند از داده‌ها، همکاری برای ایجاد و توسعه خدمات دیجیتال گردشگری مبتنی بر تحلیل داده و همکاری برای ایجاد ارتباط بین حوزه‌های فیزیکی و دیجیتال در گردشگری، از اهداف این تفاهم‌نامه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید