• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 26 اسفند 1400
کد مطلب : 156843
+
-

دوز چهارم کرونا برای چه کسانی تزریق می‌شود؟

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت ضمن اشاره به وضعیت کاهشی روند فعلی بیماری کرونا در کشور و هشدار نسبت به برگزاری تجمعات در عید نوروز، در عین حال درباره تزریق دوز چهارم واکسن کرونا توضیح داد.
 به گزارش ایسنا، محمدمهدی گویا در نشستی خبری که به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار شد، در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی کنترل سلامت و واکسیناسیون مسافران نوروزی از طریق پلاک خودروهای شخصی، گفت: در این مورد بنده اطلاعات کافی ندارم و بهتر است مسئولان مربوطه پاسخ مناسب بدهند.
 او در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص پیش‌بینی از شرایط بیماری کرونا در نوروز و پس از آن با توجه به وضعیت فعلی بیماری در کشور، افزود: هیچ‌گاه در مورد کرونا نباید پیش‌بینی بیش از 2هفته داشته باشیم؛ زیرا تجربه این دو سال به ما نشان داده است که پیش‌بینی‌های بلندمدت ممکن است فریبنده باشد و ما را از اهداف خود دور کند.
 آنچه اکنون شاهد آن هستیم این است که ظرف 2تا ۳ هفته اخیر موارد ابتلا به کرونا و فوت ناشی از آن در کشور کاهش یافته است. موارد بستری بیمارستانی نیز به وضوح کم شده است. هرچند این کاهش در همه استان‌ها یکسان نیست؛ اما در بعد کلان به‌طور کلی شاهد کاهش روند بیماری هستیم و امیدواریم این روند ادامه‌دار باشد، اما دوست نداریم دچار خوش‌بینی بی‌موردی هم شویم که خدایی ناکرده مردم عزیز از رعایت پروتکل‌های بهداشتی غافل شوند.
 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، در پاسخ به این سؤال که عوارض تجمعات شکل گرفته در چهارشنبه‌سوری چیست، تأکید کرد: هرگونه تجمعی در کشور می‌تواند به‌عنوان یک عامل محرک برای افزایش ابتلای مردم و شعله‌ور شدن بیماری باشد. کماکان رعایت پروتکل‌های بهداشتی که یکی از آنها پرهیز از شرکت در تجمعات است، مورد تأکید ماست.
 او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره برنامه وزارت بهداشت برای تزریق دوز چهارم واکسن در جمعیت عمومی، گفت: درحال حاضر تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا فقط برای کسانی که سیستم ایمنی تضعیف شده دارند و برخی بیماری‌های خاص که در معرض خطر ابتلا به بیماری شدید هستند در دستور کار قرار دارد.
 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت درباره اتفاقات اخیر شیوع بیماری در کشور چین هم توضیح داد: آنچه در چین مشاهده شده است همین سویه اومیکرون است و سویه جدیدی رخ نداده است، اما چین با موارد طغیان بیماری با قوانین به‌شدت سختگیرانه‌ای برخورد می‌کند؛ یعنی به محض مشاهده شعله‌ور شدن بیماری در یک شهر خیلی قوانین سخت وضع می‌کنند.


متاهلان دارای 2فرزند کارت معافیت سربازی دریافت نمی‌کنند
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان در لایحه بودجه ۱۴۰۱ بند مربوط به اعطای کارت معافیت رایگان به مشمولان متاهل دارای 2فرزند را حذف کردند.
به گزارش ایسنا، در جلسه علنی روز گذشته (چهارشنبه) و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه بودجه ۱۴۰۱، بند الحاقی ۱ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود: «در انتهای ماده ۲ قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹/۹/۱۹ و اصلاحات و الحاقات بعدی، بعد از عبارت «جریمه مالی» عبارت «و جزای نقدی معادل مالی که از طریق خلاف قانون به‌دست آمده است» اضافه می‌شود و منابع حاصل پس از واریز به خزانه‌داری کل کشور از محل ردیف‌های مربوط، به‌صورت درآمد - هزینه جهت مبارزه با سوء جریانات اداری و توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات سازمان بازرسی کل کشور در اختیار این سازمان قرار می‌گیرد.»
بند الحاقی ۲ تبصره ۱۰ نیز حذف شد؛ در این بند آمده بود که «بندالحاقی ۲- معادل 2درصد(۲درصد) وجوه قطعی برگشتی به‌حساب خزانه یا حساب دستگاه‌های اجرایی، ناشی از اقدامات مؤثر نظارت و بازرسی سازمان بازرسی کل کشور از محل ردیف‌های...- ۵۵۰۰۰۰ و...- ۵۵۰۰۰۰ جدول شماره۹ این قانون در قالب اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای به این سازمان اختصاص می‌یابد.»
بند الحاقی ۳ تبصره ۱۰ حذف شد؛ در این بند آمده بود که «با رعایت اصل یکصد و دهم (۱۱۰) قانون اساسی و در راستای توجه به امر مقدس استحکام خانواده و تشویق به فرزندآوری، مشمولین غایب و غیرغایب متأهل دارای2فرزند و بیشتر که بالای 30 سال سن دارند، از انجام خدمت وظیفه عمومی به‌صورت رایگان معاف می‌شوند.»
بند الحاقی ۶ تبصره ۱۰ حذف شد که در آن آمده بود: «شورای برنامه‌ریزی استان‌ها مکلفند متناسب با تغییرات تقسیمات کشوری همانند دیگر دستگاه‌های اجرایی اعتبار لازم جهت احداث و تجهیز نواحی مقاومت بسیج و فرماندهی انتظامی شهرستان‌های آن استان را پیش‌بینی و تأمین نمایند.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید