• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156023
+
-

منهای فوتبال/استارت خوب روی پیست میزبان

فرزانه فصیحی قبل از آغاز مسابقات دوومیدانی قهرمانی داخل سالن جهان، به رکورد 7و31صدم ثانیه رسید. فصیحی که در دوی 60متر برای مسابقات قهرمانی جهان سهمیه گرفته است، مدتی است در باشگاه OAK صربستان تمرین می‌کند. او دوشنبه عصر در تور جهانی سطح نقره‌ای صربستان دوید و دوم شد. بهترین رکورد فصیحی 7و 25 است اما آخرین رکوردی که چندی پیش در ترکیه ثبت کرده بود 7و 33 بود. فصیحی در مسابقات صربستان بعد از دونده‌ ایتالیایی به‌عنوان نفر دوم به خط پایان رسید. مسابقات قهرمانی جهان روزهای 27و 28اسفند در صربستان برگزار می‌شود. فصیحی و حسن تفتیان نمایندگان ایران در این مسابقات هستند که هر دو در دوی 60متر سهمیه گرفته‌اند.


پیکان یا تهران 
درحالی‌که روزهای گذشته اعلام شده بود باشگاه پیکان به جای شهرداری ارومیه میزبانی جام باشگاه‌های والیبال آسیا را به‌عهده گرفته است، اما دیروز میلاد تقوی، دبیر فدراسیون اعلام کرد که این میزبانی برای باشگاه خاصی نیست. او به ایسنا گفت که میزبانی برای فدراسیون است و مسابقات را هم در تهران برگزار می‌کنند. با این تغییرات مشخص نیست که مسابقات با حضور چه تیم‌هایی از ایران برگزار می‌شود. طبق روال، قهرمان لیگ سهمیه حضور در این مسابقات را می‌گیرد. پیش از این گفته می‌شد پیکان میزبانی را به‌عهده دارد و با توجه به اینکه پیکان و شهداب فینالیست لیگ شده‌اند، به‌نظر می‌رسید همین دو تیم در جام باشگاه‌ها هم بازی کنند. اما با صحبت‌هایی که تقوی کرده است، حضور یکی از این دو تیم در جام باشگاه‌ها منتفی است. تقوی گفته است:«پیکان، شهداب و سپاهان درخواست حضور در مسابقات را داده‌اند و فدراسیون تصمیم می‌گیرد میزبانی به چه باشگاهی تفویض شود. ضرورتی هم ندارد که حتما تیم نایب‌قهرمان در جام شرکت کند.» اینکه تقوی علیه پیکان صحبت کرده یا شهداب مشخص نیست.


تونس به جای روسیه 
فدراسیون جهانی والیبال نه‌تنها میزبانی دو مرحله از لیگ ملت‌ها را از روسیه گرفت که این تیم را از رقابت‌ها هم حذف کرد. جنگ روسیه و اوکراین دلیلی شد تا روسیه لیگ ملت‌های 2022 را از دست بدهد. فدراسیون والیبال تونس خبر داده است که فدراسیون جهانی از آنها دعوت کرده که امسال در لیگ ملت‌ها شرکت کنند. تونسی‌ها جایگزین روسیه شده‌اند اما هنوز میزبانی دو مرحله‌ای که از روس‌ها گرفته شد، مشخص نشده است. لیگ ملت‌ها از 17خرداد سال آینده شروع می‌شود. طبق برنامه قرار بود در هفته اول ایران در روز نخست مسابقات با روسیه بازی کند اما حالا با تونس بازی دارد.


شروع هندبال با شکست 
تیم هندبال دختران ایران مسابقات قهرمانی جوانان آسیا را با شکست آغاز کرد. در این مسابقات که در قزاقستان برگزار می‌شود، ایران در نخستین بازی مقابل میزبان قرار گرفت و 30 بر24 باخت. مسابقات آسیایی مقدماتی مسابقات جهانی است و 2 تیم اول این رقابت‌ها سهمیه جهانی می‌گیرند. قبل از اعزام تیم به مسابقات گفته شده بود که قزاقستان سخت‌ترین حریف است و کمتر کسی از تیم انتظار پیروزی داشت. تیم ایران روز پنجشنبه در دومین بازی مقابل هند قرار می‌گیرد. تایلند و ازبکستان هم حریف‌های بعدی ایران هستند. هرچند پیش‌بینی شده بود ایران بعد از قزاقستان فقط ازبکستان را به‌عنوان حریف جدی در پیش دارد اما دیروز هند هم مدعی شد. هندی‌ها در دیداری نزدیک و فقط با اختلاف یک گل؛ 32-31 به ازبکستان باختند.

این خبر را به اشتراک بگذارید