• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156022
+
-

تا 1402با علی مرادی!

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که به‌نظر می‌رسید دوران مدیریتش به سر آمده کماکان امور فدراسیون را پیش می‌برد

تا 1402با علی مرادی!

فدراسیون وزنه‌برداری یکی از فدراسیون‌های بلاتکلیف چند وقت اخیر بوده و در این میان علی مرادی نقش اصلی را ایفا کرده است. حکم بازنشستگی علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری 13دی‌ماه به او ابلاغ شد. در بخشی از نامه مذکور آمده بود: «به استناد ماده ۱۰۳ قانون مدیریت خدمات کشوری، از تاریخ اول دی ۱۴۰۰ به افتخار بازنشستگی نایل می‌شوید.» این نامه 13دی‌ماه رسانه‌ای شد و خیلی‌ها آن را بی‌ارتباط با انتقادات علی مرادی از وزیر ورزش و جوانان ندانستند.

پرده اول/ رفتن رئیس 
علی مرادی در سال 98 برای دومین دوره متوالی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری شد. وزنه‌برداری با مرادی دوران خوبی را سپری نکرد و کمافی‌السابق اختلاف‌ها بین اهالی این رشته به قوت خود باقی بود. برخی از ورزشکاران به‌صورت انفرادی تمرین می‌کردند و این اتفاق هم از زمان مدیریت مرادی در وزنه‌برداری باب شد. برخی از ملی‌پوشان بعد از مسابقات جهانی ازبکستان از اردوی تیم ملی و البته مسئولان این فدراسیون انتقاد وعنوان کردند حتی برای آب و غذا هم در اردو مشکل داشته‌اند! رئیس فدراسیون هم در واکنش به این اظهارنظرها عنوان کرد بیشتر مشکلات‌شان برای تخصیص ندادن بودجه توسط وزارت ورزش است و او پیش از اعزام، خواستار دیدار با وزیر ورزش بوده که این درخواست از سوی وزیر بی‌پاسخ مانده است! چند روز پس از این اظهارنظرها نامه بازنشستگی علی مرادی درحالی‌که 2‌سال دیگر از دوران ریاستش باقی مانده بود به او ابلاغ شد. او قانونا باید تا تیرماه 1402بر فدراسیون وزنه‌برداری مدیریت می‌کرد ولی یکباره اتمام حضورش در فدراسیون اعلام شد. رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در واکنش به ابلاغ حکم بازنشستگی‌اش در یک برنامه زنده تلویزیونی عنوان کرد: «هر فردی که در استخدام دولت هست، اگر مدرک کارشناسی ارشد و یا بالاتر داشته باشد، می‌تواند تا ۳۵ سال به خدمت ادامه دهد منوط بر اینکه اگر بالاترین مقام اجرایی آن دستگاه موافقت خودش را اعلام کند. سابقه من ۳۳ سال است و نمی‌دانم این آقایان سوابق خصوصی افراد که باید محرمانه و محفوظ باشد را چطور در شبکه‌های مجازی استفاده کرده‌اند. این کار غیراخلاقی و غیرقانونی است.» مرادی پس از این اتفاقات فدراسیون را ترک کرد و منتظر استعلامش از سازمان بازنشستگی ماند.

پرده دوم / برگشت رئیس
27بهمن‌ماه علی مرادی با استقبال کارمندان فدراسیون به محل کارش بازگشت و به‌نظر می‌رسید مشکلات حل شده است! اما ایسنا مدعی شد بازگشت علی مرادی به فدراسیون وزنه‌برداری در حالی اتفاق افتاده که همچنان وزارت ورزش منتظر دریافت استعلام از سوی سازمان بازنشستگی کل کشور است! ادعایی که آن زمان توسط وزارت ورزش تأیید یا تکذیب نشد و حالا وزیر ورزش به نوعی تأیید کرده که استعلام نیامده ولی ماندن علی مرادی در ریاست هم بلامانع است. سیدحمید سجادی درباره بلاتکلیفی فدراسیون وزنه‌برداری، گفت: «وزنه‌برداری بلاتکلیف نیست و به‌زودی تصمیمات مدیریتی گرفته می‌شود. الان آقای علی مرادی به‌عنوان رئیس در فدراسیون است و کارش را انجام می‌دهد. لیگ در حال برگزاری است و کارها انجام می‌شود. چیز ساده‌ای است؛ می‌گویند علی مرادی بازنشسته است و مراحل بازنشستگی طی می‌شود. او و ما تابع قانون هستیم، هر زمانی این اتفاق افتاد و او رسما بازنشسته شد، تصمیم‌گیری می‌شود و چیز پیچیده‌ای نیست.» این اتفاقات در حالی است که شنیده می‌شود یکی از قهرمانان سابق وزنه‌برداری که سابقه کسب مدال جهانی و المپیک را دارد، به‌دنبال سرپرستی فدراسیون وزنه‌برداری است و تلاش‌هایش را برای رسیدن به این عنوان آغاز کرده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید