• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 156008
+
-

نکته بازی/ ما هم حسرت می‌خوریم

نمایش‌های درخشان مهدی طارمی در پرتغال ادامه دارد و هفته‌ای نیست که خبر بازی‌های اثرگذار او بازتاب پیدا نکند. مهدی در حال پشت‌سر گذاشتن بهترین روزهای فوتبالی خود است و این مسئله با توجه ویژه رسانه‌ها در پرتغال و حتی سایر کشورهای اروپایی مواجه شده است. به‌تازگی یکی از مطبوعات پرتغالی گزارشی در مورد توانایی‌های این مهاجم منتشر کرده و در آن نوشته تنها افسوس پیرامون طارمی این است که چرا اینقدر دیر به فوتبال اروپا آمد. طارمی 29ساله کمتر از 3 سال پیش به ریوآوه پیوست و حالا در پورتو می‌درخشد. راستش این است که ما هم در ایران حسرت همین موضوع را می‌خوریم. اگر او 2 یا 3سال زودتر وارد این مسیر می‌شد، شاید امروز داشت برای یکی از غول‌های فوتبال جهان بازی می‌کرد.

به‌نام خدا، مشکل مالی داریم
در روزی که پرسپولیس به شکلی ناباورانه به نفت آبادان باخت و فاصله‌اش با صدر به 6 امتیاز رسید، یحیی گل‌محمدی بار دیگر از مشکلات مالی باشگاه سخن گفت تا این مرتبه حتی جدی‌ترین حامیان او هم شاکی شوند. حالا باز جای شکرش باقی است که یحیی مثل دفعات قبل تهدید به استعفا نکرده. کلا داستان اینطوری است که اگر از گل‌محمدی در مورد معضلات دفاعی پرسپولیس بپرسید، او به مشکلات مالی اشاره می‌کند. اگر از بازی ندادن به جوان‌ها بپرسید، او به مشکلات مالی اشاره می‌کند. اگر از خریدهای ناموفق بپرسید، او به مشکلات مالی اشاره می‌کند. اگر از تعویض‌های بی‌اثر بپرسید، او به مشکلات مالی اشاره می‌کند و... همه اینها در حالی است که پرسپولیسی‌ها 40درصد رقم قراردادشان را گرفته‌اند و گویا خود یحیی هم گران‌ترین سرمربی لیگ است!

همانطور که شما از عابدزاده بهتر بودی!
وضعیت دروازه‌بانی در پرسپولیس پیچیده شده و این روزها اظهارنظرهای زیادی در این مورد می‌شود. رادوشوویچ در یک مصاحبه بلند از داوود فنایی انتقاد کرده و حالا نیما نکیسا به حمایت از مربی گلرهای پرسپولیس پرداخته است. دروازه‌بان دهه70 پرسپولیس گفته: «فنایی در 45سالگی از رادو بهتر است. او باید حد و اندازه خودش را بداند.» البته ما وکیل مدافع گلری که در کرواسی استراحت می‌کند و پول مفت می‌گیرد نیستیم. با این حال دروازه‌بانی که با فنایی کار کرده، دارد او را نقد می‌کند. یعنی اجازه این کار را ندارد؟ خب اگر رادو حرف نزند، چه‌کسی سخن بگوید؟ در مورد بهتر و بدتر بودن گلرها از یکدیگر هم با توجه به جمله تاریخی نکیسا یعنی: «من از عابدزاده بهتر بودم» دیگر حرف خاصی باقی نمی‌ماند!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید