• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 18 اسفند 1400
کد مطلب : 155986
+
-

خبر های کوتاه/ علاقه چینی‌ها به سفر ریلی و اسکی در ایران

سفیر چین در دیدار با معاون گردشگری ایران گفت: اسکی و خطوط راه‌آهن در ایران برای گردشگران چینی جذابیت دارد. به گزارش معاونت گردشگری، علی‌اصغر شالبافیان در دیدار با چنگ هوا، سفیر چین در ایران با تأکید بر نزدیکی فرهنگی و تاریخی 2کشور و تشریح ظرفیت‌های گردشگری، بسترهای مستعد همکاری را بررسی کرد. در این دیدار معاون گردشگری با اشاره به اینکه با هدف توسعه روابط گردشگری 2کشور، برنامه اجرایی فعالیت در بازار چین توسط دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت تهیه شده است، سرفصل‌های سرمایه‌گذاری، آموزش و تبلیغات را از اصلی‌ترین رئوس آن برشمرد. سفیر چین در ایران ظرفیت‌هایی چون بستر مساعد ورزش اسکی و نیز خطوط راه‌آهن ایران را ازجمله جذابیت‌های مورد توجه چینی‌ها دانست و تمرکز بر علاقه‌مندی گردشگران چینی را راهی به‌سوی جذب آنها و آشنایی با جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان مقصدی مورد توجه ذکر کرد.
چین یکی از اصلی‌ترین بازارهای هدف گردشگری ایران است؛ پیش از کرونا تعاملات گسترده‌تری با لغو روادید یکطرفه ایران برای جذب گردشگران چینی آغاز شده بود که با شیوع کووید-۱۹ متوقف شد.

  جمهوری آذربایجان سفر ایرانی‌ها را آزاد کرد
جمهوری آذربایجان پس از برقراری سفرهای هوایی از ایران، ورود مسافران و گردشگران واکسینه‌شده را نیز آزاد کرد. آذربایجان همچنان مرزهای زمینی را برای ترددهای توریستی و غیرضروری بسته نگه داشته است. به گزارش ایسنا، در تازه‌ترین مقرراتی که کشور آذربایجان اعلام کرده است، تمام مسافران بالای ۱۸سال دارای کارت واکسیناسیون به زبان انگلیسی و QR code که از آخرین نوبت واکسن آنها ۱۴روز گذشته باشد می‌توانند به این کشور سفر کنند. جمهوری آذربایجان واکسن‌های فایزر ، مدرنا ، جانسون،  آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک را پذیرفته است. همچنین طبق مقررات این کشور مسافران در فاصله سنی یک تا ۱۸سال در محدوده ۷۲ساعت تا ورود به این کشور باید در یکی از مراکز مورد تأیید وزارت بهداشت ایران تست PCR انجام دهند و گواهی منفی آن را به زبان انگلیسی و با QR code همراه داشته باشند. تأکید شده که QR code ، تست PCR و کارت واکسیناسیون در فرودگاه‌های این کشور اعتبارسنجی می‌شود و از پذیرش مسافرانِ دارای کارت واکسن و جواب تست کرونا بدون QR code جلوگیری خواهد شد. سفر هوایی میان جمهوری آذربایجان و ایران پس از 2 سال توقف به‌دنبال شیوع ویروس کرونا، از نیمه اسفندماه امسال از سرگرفته شده است. با وجود این، جمهوری آذربایجان در آخرین بیانیه اعلام کرده که مرزهای زمینی تا اول ماه می ‌۲۰۲۲ برابر با یازدهم اردیبهشت‌ماه۱۴۰۱ برای سفرهای غیرضروری و توریستی همچنان بسته خواهند ماند و تنها ترددهای باری از مرزهای زمینی انجام می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید