• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155922
+
-

کوتاه از حادثه/مصدومیت 9نفر در تصادف زنجیره‌ای 20خودرو

تصادف زنجیره‌ای 20خودرو در بزرگراه شهید حکیم موجب مصدومیت 9نفر شد

به گزارش همشهری، این حادثه حدود ساعت 5:30صبح دیروز (دوشنبه) در بزرگراه حکیم شرق، محدوده خروجی شهید باکری و ستاری، روی پل کن اتفاق افتاد. سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهور در این‌باره گفت: با توجه به بارندگی صبح دوشنبه و لغزنده بودن بزرگراه، یک دستگاه کامیون به‌دلیل تخطی از سرعت مطمئنه و ناتوانایی راننده در کنترل آن به‌صورت مورب با گاردریل‌های این بزرگراه برخورد کرد و متوقف شد. وی ادامه داد: به‌دلیل مورب متوقف شدن کامیون، نخستین خودرو با این کامیون برخورد کرد و خودروهای بعدی دیگر که در این مسیر در حال تردد بودند نیز با یکدیگر برخورد کردند و در نهایت در این تصادف 20خودرو به‌صورت زنجیره‌ای با یکدیگر تصادف کردند. سرهنگ شریفی در ادامه گفت: بلافاصله پس از این حادثه تیم کارشناسی پلیس بزرگراه‌های پلیس راهور فاتب به همراه تیم‌های امدادی در محل حاضر شدند و امدادرسانی و بررسی علل حادثه آغاز شد. به‌گفته اودر این حادثه خودروها به‌دلیل عدم‌رعایت فاصله طولی با یکدیگر برخورد کردند و 9نفر مصدوم شدند. در همین حال یحیی صالح طبری، سرپرست مرکز اورژانس تهران نیز در این‌باره گفت: به‌دنبال وقوع این تصادف زنجیره‌ای یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 3 دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند و 2نفر از مصدومان در محل حادثه مداوا شده و 7نفر دیگر به مراکز درمانی منتقل شدند.

کلاهبرداری 6میلیاردی رمال مجازی 
ماموران پلیس در بازرسی خانه مرد شیاد که در اینستاگرام به بهانه رمالی و فالگیری شهروندان را فریب داده و سرکیسه می‌کرد مقدار زیادی دلار و سکه طلا به ارزش حدود 7میلیارد تومان کشف کردند.
به گزارش همشهری، چندی قبل مردی در شیراز به پلیس فتا مراجعه و از یک رمال اینستاگرامی شکایت کرد. او گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با صفحه‌ای مربوط به رمالی و فالگیری روبه‌رو شدم. در پست‌های این صفحه ادعا شده بود که همه مشکلات با رمالی برطرف می‌شود و من هم چون در زندگی‌ام مشکلاتی داشتم به اشتباه تصمیم گرفتم مشکلاتم را از طریق رمالی برطرف کنم. وقتی به مدیر این صفحه اینستاگرامی پیام دادم او پاسخ داد می‌تواند در مدت زمان کوتاهی مشکلم را برطرف کند اما قبل از آن باید دستمزدش را پرداخت کنم. من هم مبلغی که او گفته بود به‌حساب بانکی‌اش واریز کردم اما بعد از آن دیگر او به تماس‌هایم پاسخ نداد و آن زمان بود که فهمیدم فریب خورده و در دام یک کلاهبردار گرفتار شده‌ام. علاوه بر این مرد افراد دیگری نیز به شکایت از این رمال اینستاگرامی پرداختند و با افزایش شمار شاکیان رسیدگی به این پرونده با جدید بیشتری ادامه یافت. کارشناسان پلیس فتا با انجام بررسی‌های فنی و کارشناسی به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد مرد کلاهبردار در استان البرز سکونت دارد. در این شرایط بود که گروهی از آنها با اخذ نیابت قضایی راهی آنجا شده و موفق شدند او را دستگیر کنند. مأموران در بازرسی مخفیگاه متهم موفق شدند مبلغ ۹۷ هزار دلار، ۴۰ سکه و مقدار زیادی طلا و جواهرات که متهم از طریق کلاهبرداری به‌دست آورده بود کشف کنند که ارزش اموال کشف شده 6میلیارد تومان برآورد می‌شود. سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای فارس گفت: متهم در بازداشت به سر می‌برد و تحقیقات برای کشف سایر جرائم احتمالی متهم ادامه دارد.

صدای زنگ موبایل، سارقان را لو داد
2زن که در مترو کیف‌زنی می‌کردند، موفق شدند موبایل یکی از مسافران را سرقت کنند اما همان زمان صدای زنگ موبایل از کیف یکی از سارقان شنیده شد و دست‌شان را رو کرد.
به گزارش همشهری، این سرقت نافرجام در ایستگاه متروی شهرری اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که یکی از مسافران زن که در واگن بانوان بود متوجه شد گوشی موبایلش سرقت شده است. این زن بلافاصله با کمک یکی از نزدیکانش با گوشی خودش تماس گرفت و در کمال تعجب صدای زنگ گوشی‌اش را از کیف زنی که کمی آن طرف‌تر ایستاده بود شنید. او مطمئن بود که صدایی که می‌شنود صدای گوشی خودش است. به همین دلیل از پلیس کمک خواست و زنی که با همدستی زن دیگری گوشی را سرقت کرده بود دستگیر شد. سرهنگ دوستعلی جلیلیان، فرمانده انتظامی شهرستان ری در این‌باره گفت:2 سارق ابتدا منکر سرقت گوشی بودند اما وقتی گوشی مالباخته در کیف یکی از آنها کشف شد راهی جز اعتراف نداشتند و به همراه شاکی به کلانتری 131شهر ری منتقل شدند. وی ادامه داد: بررسی سوابق متهمان نشان داد که هر دو نفر از سارقان سابقه دار و حرفه‌ای هستند که پیش از این دستگیر و زندانی شده‌اند و با توجه به وقوع سرقت‌های متعدد تلفن همراه به این شیوه در ایستگاه‌های متروی تهران هم‌اکنون متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

دکتر قلابی نسخه 17بیمار را پیچید
مرد شیاد با استفاده از مدارک جعلی وانمود می‌کرد که دکتر است و از این طریق 17بیمار را ویزیت کرده بود اما توسط پلیس دستگیر شد.
به گزارش همشهری، چندی قبل به کاراگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی البرز خبر رسید که مردی با مدرک جعلی طبابت می‌کند. در این شرایط رسیدگی به این پرونده در دستور کار مأموران قرار گرفت. سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی البرز در این‌باره گفت: بررسی‌های اولیه حاکی از این بود که متهم با جعل مدرک پزشک زیبایی مطب راه‌اندازی کرده و با جلب اعتماد شهروندان آنها را ویزیت و دستمزدهای کلانی دریافت می‌کند. وی ادامه داد: مأموران پس از شناسایی مخفیگاه متهم، با هماهنگی مقام قضایی او را بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل کردند. بررسی‌های انجام شده نشان داد او دست‌کم در این مدت 17بیمار را ویزیت کرده است که تحقیقات تکمیلی در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید