• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 17 اسفند 1400
کد مطلب : 155890
+
-

پایان جویندگان انتقام

مارول، فیلم‌های حماسی تازه‌ای می‌سازد

کوین فایگی، رئیس کمپانی مارول اخیرا اعلام کرده که استودیوهای مارول در فاز چهارم، دیگر به ساخت سری فیلم‌های «انتقام‌جویان» ادامه نخواهند داد و «انتقام‌جویان: پایان بازی» آخرین فیلم این سری بوده است. اعلام این خبر موجی از شگفتی‌ها را برانگیخته است؛ چرا که «انتقام‌گیرندگان» ازجمله پر‌طرفدارترین و پرفروش‌ترین فیلم‌های ابرقهرمانی تاریخ سینما و استودیوهای دنیای مارول محسوب می‌شوند و توقف ساخت آنها ممکن است آینده پیش‌روی استودیوهای مارول را دچار تغییر و تحول کند. اگر‌چه دنیای مارول اکنون با فیلم «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» صدر گیشه آمریکا و رده اول گیشه‌های دنیا را در تصرف خود دارد اما خبر پایان ساخت سری فیلم‌های محبوب ابرقهرمانی انتقام‌جویان، باعث بهت و حیرت اهالی سینما شده و در رسانه‌ها نیز انعکاس غریبی داشته است. با این حال امکان ساخت فیلم‌هایی با عناوین و قهرمانان متفاوت، در دنباله داستان سری فیلم‌های انتقام‌جویان نیز مطرح است.

ادامه داستان انتقام‌جویان در فیلم‌های دیگر

 با پایان فیلم پرماجرا و پراکشن انتقام‌جویان: پایان بازی، طرفداران سری فیلم‌های انتقام‌جویان در این فکر بودند که داستان انتقام‌جویان: پایان بازی در فیلم بعدی انتقام‌جویان چگونه پیگیری خواهد شد و حوادث این فیلم اخیر به کجا خواهد انجامید. در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی، تیم بازیگران و شخصیت‌های این فیلم گسترده‌تر از هر زمان دیگری شده بود، بنابراین منطقی به‌نظر نمی‌رسید که در فیلم‌های بعدی و در مواقع ظهور بحران دوباره از این ارتش عظیم قهرمانان استفاده شود. البته احتمال دارد، داستان فیلم‌های انتقام‌جویان با استفاده از تیم‌های دیگری از ابرقهرمانان نظیر «مردان ایکس»، «نیروی ایکس»، «4شگفت‌انگیز» یا حتی «انتقام‌جویان جوان» در فیلم‌هایی با همین عناوین ادامه پیدا کند.

قهرمانان جدید؛ ادامه‌دهنده راه قهرمانان قدیمی

احتمال دیگر نیز ساخت یک فیلم انتقام‌جویان دیگر با استفاده از گروه جدیدی از قهرمانان است. پیش‌تر نیز امکان ساخت فیلم «انتقام‌جویان 5» مطرح شده بود؛ احتمالی که اکنون مسکوت مانده است. درصورت وقوع چنین احتمالی، قهرمانان جدید راه و مسیر داستانی قهرمانان قبلی که در فیلم انتقام‌جویان: پایان بازی حضور داشتند را در فیلم‌های بعدی، با عنوان انتقام‌جویان یا عناوین دیگری ادامه خواهند داد.

از انتقام‌جویان تا پایان بازی

اولین فیلم انتقام‌جویان به‌عنوان آخرین فیلم فاز اول دنیای مارول، در 2012ساخته شده بود. منتقدان، این فیلم را به‌دلیل فیلمنامه و کارگردانی جوش ودون، جلوه‌های بصری و سکانس‌های اکشن ستودند. این فیلم همچنین نامزد دریافت جایزه اسکار و بفتا در رشته بهترین دستاوردها در زمینه جلوه‌های بصری نیز شده بود. پس از انتشار انتقام‌جویان رکوردهای زیادی از باکس آفیس را شکست و با فروش سراسری 1.5میلیارد که در آن زمان رقم کم‌سابقه‌ای محسوب می‌شد، بدل به سومین فیلم پر‌فروش تاریخ سینما و پر‌فروش‌ترین فیلم سال 2012شد. شرکت‌کنندگان درنظر‌سنجی مجله معتبر سینمایی امپایر این فیلم را در 100فیلم برتر تاریخ سینما انتخاب کردند. این فیلم همچنین نخستین فیلم دنیای مارول بود که در گیشه بیش از میلیارد دلار فروش کرد. موفقیت کم‌نظیر این فیلم سبب شد تا در ادامه 3فیلم «انتقام‌جویان: عصر اولتران»؛ «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» و انتقام‌جویان: پایان بازی به‌عنوان دنباله‌های فیلم انتقام‌جویان ساخته شود. انتقام‌جویان: پایان بازی با کارگردانی آنتونی و جو روسو، توانست رکوردهای زیادی را جابه‌جا کند، ازجمله با فروش 2.798میلیارد دلاری تا مارس‌2021عنوان پر‌فروش‌ترین فیلم تاریخ سینما را به‌خود اختصاص داده بود. این فیلم همچنین نامزد جوایز بسیار زیادی شده بود. منتقدان انتقام‌جویان: پایان بازی را در زمینه کارگردانی، بازیگری، سکانس‌های اکشن، موسیقی متن و جلوه‌های بصری ستوده‌اند.

بزرگ‌ترین محل گردهمایی قهرمانان

علاوه بر اینکه سری فیلم‌های انتقام‌جویان، شاهد بزرگ‌ترین تجمع و گردهمایی گروه قهرمانان در فیلم‌های ابر‌قهرمانی بود، همچنین این سری فیلم‌ها ازجمله فیلم‌هایی بودند که به شهرت و ماندگاری تعداد زیادی از بازیگران مطرح در سینما ازجمله رابرت داونی جونیور، کریس اوانز، مارک روفالو، کریس هامسورت، اسکارلت یوهانسون، دان چیدل، یان فورو برادلی کوپر و گوئینت پالترو و جاش برولین، در ذهن تماشاگران، کمک کردند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید