• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 16 اسفند 1400
کد مطلب : 155758
+
-

مجلس و دولت 7هزار میلیارد تومان به وزارت میراث‌فرهنگی کمک کردند

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از اختصاص 7 هزار میلیارد تومان برای حمایت از طرح‌های مختلف در حوزه فعالیت‌های این وزارتخانه توسط مجلس و دولت خبر داد و این رقم را بی‌سابقه خواند.
به گزارش وزارت میراث‌فرهنگی، سعید اوحدی در آیین تکریم و معارفه مدیران کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان بوشهر اعلام کرد: دولت و مجلس شورای اسلامی تسهیلاتی قابل توجه و ظرفیتی متناسب برای توسعه صنعت گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی تأمین کرده‌اند.
به‌گفته این مقام مسئول در وزارت میراث‌فرهنگی، از این میزان 3 هزار میلیارد تومان مربوط به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ است که این ظرفیت مناسب با همت دولت و مجلس شورای اسلامی برای حمایت و پشتیبانی از این صنعت فراهم شده است.
اوحدی گفت: در زمان حاضر وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حوزه جذب منابع تبصره ۱۸ موفقیت خوبی کسب کرده است. معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی افزود: هفته گذشته برای پشتیبانی از بخش خصوصی مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تفاهمنامه در طول تاریخ این حوزه با صندوق توسعه ملی منعقد شد. براساس این تفاهمنامه 4 هزار میلیارد تومان برای طرح‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی تخصیص می‌یابد که ۲ هزار میلیارد تومان آن از صندوق توسعه ملی و مابقی از سوی بانک‌های عامل تأمین می‌شود.
به‌گفته اوحدی، منابع اعتباری تامین شده از صندوق توسعه ملی از سال ۱۴۰۱ در اختیار بخش خصوصی قرار می‌گیرد.
وی گفت: با امضای این تفاهمنامه مقرر شد صندوق و بانک‌ها به‌صورت تلفیقی هر کدام ۵۰درصد اعتبار را پرداخت کنند که در مجموع ۲هزار میلیارد تومان اعتبار خواهد بود.
اوحدی افزود: رقم ۲هزار میلیارد تومان یادشده، 4 برابر اعتبار درنظر گرفته شده از سوی صندوق برای حوزه گردشگری در سال ۱۴۰۱ نسبت به امسال خواهد بود.
وی ادامه‌ داد: صندوق توسعه ملی از سال ۱۳۹۴ در مجموع ۴۸هزار میلیارد تومان اعتبار برای ۳۲۰طرح پرداخت کرده و ۵۶درصد این مبلغ جذب شده است.  معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تفاهمنامه امضا شده پشتوانه خوبی برای ۷۰۰طرح نیمه تمام است که در شرایط کرونایی متوقف شده است. وی اظهار داشت: مقرر شده با امضای این تفاهمنامه به پروژه‌هایی که تا قبل از سال ۹۹ تسهیلات دریافت کردند اما به‌دلیل گران شدن اقلام موفق به اتمام طرح نشدند، تا سقف ۷۰درصد تسهیلات مصوب وام پرداخت شود.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: پس از ۲سال مقابله همه‌جانبه با همکاری مردم در برابر کرونا امید می‌رود عید نوروز خوبی در انتظار مردم باشد که در این راستا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید